top of page

Meditasyon Daha Az Hata Yapmanıza Nasıl Yardımcı Olabilir?

Sadece bir kez meditasyon yapmak bir fark yarattığını kanıtlıyor.


Meditasyon Daha Az Hata Yapmanıza Nasıl Yardımcı Olabilir?
Meditasyon Daha Az Hata Yapmanıza Nasıl Yardımcı Olabilir?

Unutkansanız veya aceleniz varken hata yapıyorsanız, Michigan Eyalet Üniversitesi'nden bugüne kadarki türünün en büyüğü olan yeni bir araştırma, meditasyonun daha az hataya meyilli olmanıza yardımcı olabileceğini buldu.


Brain Sciences'ta yayınlanan araştırma, açık izleme meditasyonunun - veya kişinin zihninde ve vücudunda ortaya çıktıkça duygulara, düşüncelere veya duyumlara odaklanan meditasyonun - beyin aktivitesini, artan hata tanımayı önerecek şekilde nasıl değiştirdiğini test etti.


Michigan Eyalet Üniversitesi psikoloji doktora adayı ve çalışmanın ortak yazarı Jeff Lin,

"İnsanların meditasyon ve dikkatliliğe olan ilgisi, bilimin etki ve faydalar açısından kanıtlayabileceğini geride bırakıyor" dedi. "Ama rehberli bir meditasyonun bir seansının meditasyon yapmayanlarda beyin aktivitesinde nasıl değişiklikler üretebileceğini görebilmemiz benim için inanılmaz."


Bulgular, farklı meditasyon biçimlerinin farklı nörobilişsel etkilere sahip olabileceğini öne sürüyor ve Lin, açık izleme meditasyonunun hata tanımayı nasıl etkilediği hakkında çok az araştırma olduğunu açıkladı.


Lin, "Bazı meditasyon biçimleri tek bir nesneye, genellikle nefesinize odaklanırsınız, ancak açık izleme meditasyonu biraz farklıdır" dedi. "İçe doğru uyumlanmanızı ve zihninizde ve bedeninizde olup biten her şeye dikkat etmenizi sağlar. Amaç sessizce oturmak ve manzaraya fazla kapılmadan zihnin nereye gittiğine yakından dikkat etmektir."


Lin ve onun MSU ortak yazarları - William Eckerle, Ling Peng ve Jason Moser - açık izleme meditasyonunun insanların hataları tespit etme ve bunlara tepki verme şeklini nasıl etkilediğini test etmek için 200'den fazla katılımcıyı işe aldı.


Daha önce hiç meditasyon yapmamış olan katılımcılar, araştırmacılar elektroensefalografi veya EEG yoluyla beyin aktivitesini ölçerken, 20 dakikalık bir açık izleme meditasyon egzersizinden geçirildi. Ardından, bilgisayarlı bir dikkat dağıtma testini tamamladılar.


Lin, "EEG, beyin aktivitesini milisaniye düzeyinde ölçebilir, bu nedenle, doğru tepkilere kıyasla hatalardan hemen sonra nöral aktivitenin kesin ölçümlerini aldık" dedi. "Hata pozitifliği adı verilen ve bilinçli hata tanımayla bağlantılı bir hatadan yaklaşık yarım saniye sonra belirli bir sinir sinyali oluşur. Bu sinyalin gücünün kontrollere göre meditasyon yapanlarda arttığını bulduk."


Meditasyon yapanlar, gerçek görev performansında ani iyileştirmeler yapmamış olsa da, araştırmacıların bulguları, sürekli meditasyon potansiyeline dair umut verici bir pencere sunuyor.

Comments


bottom of page