Hatalı Zirkonyum Tedavisi Nedeniyle Diş Kaybı ve Mağduriyet

Yaklaşık 1 yıl önce zirkonyum kaplama yaptırdığım dişlerimin altındaki dört sağlam dişim, yapılan yanlış uygulama nedeniyle çürümüştür. Bu süreçte 4-5 farklı diş hekimine danıştım. Tümü, kaplama öncesinde gerekli işlemlerin tam yapılmadığını ya da yapıştırıcının hatalı uygulandığını belirtti. Bu nedenle kaplama ile diş arasında boşluk oluşmuş, araya giren yemek artıkları zamanla dişlerin çürümesine neden olmuştur. Kaplama yapıldıktan 5 ay sonra ciddi hassasiyet şikayetim oldu ve kliniğe başvurdum. Durumu anlattığımda, "Zamanla geçer" denilerek geçiştirildim. Üstelik kaplamanın üst kısmındaki açıklıkları da gösterdiğim halde bunun normal olduğu söylendi ve sadece gargara verilerek gönderildim. Şikayetlerim dikkate alınmadı. Zamanla bu dişlerde çürük oluştu ve son iki ay boyunca her gün 4-5 kez ağrı kesici kullanmak zorunda kaldım. En sonunda zirkonyum kaplamaların sökülmesi gerektiği söylendi. Bu işlem sırasında dişlerin kırılması halinde tekrar ücret alınacağı, kırılmazsa ücret alınmayacağı ifade edildi. Kalıcı kaplama sadece küçük bir çengel yardımıyla kolaylıkla çıkarıldı. Ardından geçici bir kaplama takıldı. Ancak aynı dişim geçici kaplamayı çıkarma bahanesiyle, metal bir aletle darbelenerek bilerek kırıldı. Tüm bu yaşananlar, tedavinin hatalı ve özensiz yapıldığını açıkça göstermektedir. Üstelik kliniğe tekrar başvurmama rağmen herhangi bir telafi girişiminde bulunulmadı. Aradan 3 gün geçmesine rağmen kimse arayıp bilgi dahi vermedi. Şu an geçici dişle dolaşmak zorunda kalıyorum ve tekrar ücret talep ediyorlar. Bu kabul edilemez. Sadece kötü yapılmış bir zirkonyum tedavisinin değil, altındaki dört sağlam dişimin de bu süreçte kaybına neden olunmuştur. İnsan sağlığını hiçe sayan bu yaklaşım nedeniyle 50.000 TL maddi kaybımın ve yaşadığım manevi zararın karşılanmasını talep ediyorum. Ayrıca, söz konusu kliniğe gelen pek çok hasta da benzer şikayetlerde bulunmaktadır. Sağlık Bakanlığı yetkililerinin durumu yerinde inceleyerek hasta görüşmelerini yapması ve gerekli işlemleri başlatması önem arz etmektedir.
Ö**** A****

Diğer Geribildirimler

Bim

Mayaköy ekmek

Bim den alışveriş yaparken dikkatimi çekti ve ilk defa Mayaköy ekmeğini deneme fırsatım oldu....

Ayten Yılmaz

Acil Serviste Saatlerce Süren Bekleyiş!

Samsun İlkadım Gazi Devlet Hastanesi’nin acil servisinde mesai saatleri sonrası yaşanan yoğunluk...

H***** K*******

Hastamızın Durumunu Öğrenemiyoruz

Kocaeli / Gebze Fatih Devlet Hastanesi 19.04.2025 sabah 08:45 de hastamızı anjiyo yapmak için...

S***** C*

Trendyol Yemekten Gelen Bozuk Dondurmalar

Bugün Burger King (Bahriye Üçok) Trendyol Yemek üzerinden aldığım dondurmaların 2 si de tamamen...

E*** E** A******

Yanlış Gözlük Reçetesi ve Doktorun İlgisizliği

27.03.2025 tarihinde Buca Seyfi Demirsoy Hastanesi Göz Hastalıkları Bölümü’nde Dr. H.... C.. Bey’e...

İ****** Y*******

Doktorun Kaba Davranışı ve İletişim Sorunu

31.01.2024 tarihinde, saat:15:50 Üsküdar Devlet Hastanesinde genel cerrahiye randevum vardı. Doktor...

S**** S*****