top of page

Magnezyum Eksikliği Nedir?


Magnezyum Eksikliği
Magnezyum Eksikliği

Magnezyum, vücuttaki normal kemik yapısı için önemli olan bir mineraldir. İnsanlar beslenmelerinde magnezyum alırlar, ancak bazen magnezyum seviyeleri çok düşükse magnezyum takviyesine ihtiyaç duyulur. Özellikle kadınlar arasında gıdalardan magnezyum alımı düşük olabilir. Vücuttaki düşük magnezyum seviyeleri osteoporoz, yüksek tansiyon, tıkalı arterler, kalıtsal kalp hastalığı, diyabet ve felç gibi hastalıklarla ilişkilendirilmiştir.


Zengin magnezyum kaynakları olan yiyecekleri hatırlamanın kolay bir yolu, lif düşünmektir. Lif içeriği yüksek yiyecekler genellikle magnezyum bakımından yüksektir. Beslenmedeki magnezyum kaynakları arasında baklagiller, kepekli tahıllar, sebzeler (özellikle brokoli, kabak ve yeşil yapraklı sebzeler), tohumlar ve fındık (özellikle badem) bulunur. Diğer kaynaklar arasında süt ürünleri, etler, çikolata ve kahve bulunur. Mineral içeriği yüksek olan su veya "sert" su da bir magnezyum kaynağıdır.


Magnezyum en yaygın olarak kabızlık ve mide ekşimesi için bir antiasit olarak kullanılır.

Magnezyumun etkileri

Kemiklerin düzgün büyümesi ve bakımı için magnezyum gereklidir. Magnezyum ayrıca sinirlerin, kasların ve vücudun diğer birçok bölümünün düzgün çalışması için gereklidir.


Midede magnezyum, mide asidini nötralize etmeye yardımcı olur ve dışkıyı bağırsakta hareket ettirir.


Kabızlık. Ağız yoluyla magnezyum almak, kabızlık için bir müshil olarak faydalıdır.

Hazımsızlık (dispepsi). Magnezyumun antasit olarak ağız yoluyla alınması mide ekşimesi ve hazımsızlık semptomlarını azaltır.


Kandaki düşük magnezyum seviyeleri (hipomagnezemi). Magnezyum takviyeleri almak, magnezyum eksikliğini tedavi edebilir ve önleyebilir. İnsanlarda karaciğer bozuklukları, kalp yetmezliği, kusma veya ishal, böbrek disfonksiyonu ve diğer rahatsızlıklar olduğunda magnezyum eksikliği ortaya çıkabilir.


Serebral palsi. Bugüne kadarki en iyi kanıt, hamile kadınlara erken doğumdan önce intravenöz (IV) magnezyum verilmesinin bebekte serebral palsi riskini azaltabileceğini göstermektedir.

Düzensiz kalp atışı (aritmi). Magnezyumun intravenöz (IV yoluyla) veya ağız yoluyla verilmesi, aritmi olarak da adlandırılan düzensiz kalp atışının tedavisinde yararlı görünmektedir.

Astım. İntravenöz olarak (IV yoluyla) magnezyum verilmesi, ani astım ataklarının tedavisine yardımcı olur. Çocuklarda yetişkinlere göre daha faydalı olabilir.


Kolon kanseri, rektum kanseri. Araştırmalar, içinde magnezyum bulunan daha fazla yiyecek yemenin, kolon ve rektum kanseri riskinin azalmasıyla bağlantılı olduğunu gösteriyor.


Şeker hastalığı. Daha fazla magnezyum içeren bir diyet yemek, yetişkinlerde ve aşırı kilolu çocuklarda diyabet geliştirme riskinin azalmasıyla bağlantılıdır.


Yüksek kolestorol. Magnezyum klorür ve magnezyum oksit almanın, düşük yoğunluklu lipoprotein (LDL veya "kötü") ve toplam kolesterol düzeylerini hafifçe düşürdüğü ve yüksek kolesterolü olan kişilerde yüksek yoğunluklu lipoprotein (HDL veya "iyi") kolesterol düzeylerinde hafif bir artış olduğu görülmektedir. Ayrıca, magnezyumun yüksek trigliserit seviyelerine sahip kişilerde trigliserit adı verilen kan yağlarını azaltabileceğine dair bazı kanıtlar vardır.


Zayıf ve kırılgan kemikler (osteoporoz). Ağızdan magnezyum almak, osteoporozlu yaşlı kadınlarda kemik kaybını önlüyor gibi görünmektedir.

Commenti


bottom of page