top of page

Hasta Sadakati Nedir? Sağlık Hizmetlerini Nasıl Etkiliyor?


Hasta Sadakati Nedir?
Hasta Sadakati Nedir?

Sağlık hizmetlerine talep her geçen gün artıyor ve kuruluşları hasta sadakati oluşturmaya yardımcı olan faktörleri düşünmeye sevk ediyor.


Tıp uzmanları, sağlık hizmeti tüketimindeki hızlı artış nedeniyle hasta sadakati oluşturmak için giderek daha fazla çalışıyor.


Sağlık hizmeti tüketiciliği, kuruluşların hastayı bir alıcı olarak görmesi gerektiğini öne sürüyor ve bu nedenle birçok sağlayıcının perakende ve diğer hizmet sektörü ilkelerini benimsemesine yol açtı.

Sağlık hizmetlerinde hasta sadakati

Hasta sadakati sağlık alanında önem kazanan bir konudur.


TechTarget'a göre müşteri sadakati, "müşteri ile marka arasında, müşterinin tekrar satın alma yapmasına neden olan bir taahhüttür".


Sağlık hizmeti tüketiciliği büyüdükçe ve kuruluşlar hastaların satın alma gücünü gördükçe, aynı eğilimi görmek istiyorlar.


Elbette, verilen hizmet son derece farklı olduğu için hasta sadakati oluşturmanın yolu müşteri sadakatinden farklı olacaktır. Bir perakende alanında markalar, alışveriş yapanın geri gelmesini sağlamak için müşteri sadakat programları oluşturabilir.


Sağlık hizmetlerinde sağlayıcılar hastalarını tekrar görmek istemezler; iyi sonuçlar son derece önemlidir. Ancak hasta tekrar hastalanırsa, kuruluşların mükemmel hasta-sağlayıcı iletişimine, yüksek kaliteli bakıma ve hastanın bunları seçmeye devam etmesini sağlamak için uygun bakım erişimine dayanması gerekir.

Hasta sadakati nasıl oluşturulur?

Anket firması Gallup'a göre hasta sadakati, iyi bir klinik kalite ile iyi bir hasta deneyiminin birleşimidir. İyi sonuçlar ve yüksek hasta memnuniyeti sağlayabilen kuruluşlar, derin hasta sadakati oluşturmada başarılı olacaktır.


Birincil öncelik olarak klinik kalite


İyi klinik kalite, bir sağlık kuruluşunun yaptığı her şeyin temeli olmalıdır. Bir hasta, olumsuz hasta güvenliği olaylarıyla sonuçlanan ihmalkar bakım alırsa, tüketiciye yönelik bir sağlık hizmeti deneyiminin tüm özelliklerine sahip olsa bile, uygulamaya sadık hissetmeyecektir.


Haziran 2019 tarihli bir araştırmaya göre, hasta sadakati oluşturmanın yolunu bu klinik kalite algısı yönlendiriyor. Rapor, hastalar ve sağlayıcılar iyi ekip çalışması, yüksek klinik kalite, nezaket ve saygısını algıladığında hem doktor hem de hasta sadakatinin arttığını gösterdi.


Yeni hastalara ulaşmak


Sadık bir hasta tabanı oluşturmanın ilk adımı, hasta edinimini basitleştirmektir. Kuruluşlar giderek artan bir şekilde online varlıklarının hasta erişimini ve sadakatini nasıl etkilediğine bakıyor.


Aralık 2021 tarihli bir araştırma, yeni hastaları çekmek için iyi bir çevrimiçi varlığın kritik olduğunu tespit etti. Hastalar, seçenekleri hakkında bilgi edinmek için ortalama üç web sitesini incelemekte.


Doğru ve güncel bilgilerin çevrimiçi olarak mevcut olması, hastaların belirli bir sağlayıcıyı ziyaret etme kararı vermelerine yardımcı olacaktır. Ek olarak, olumlu çevrimiçi sağlayıcı incelemeleriyle iyi bir çevrimiçi itibar kazanmak, yeni hastaların ilgisini çekebilir.


Hasta Memnuniyeti


Hasta kliniğin veya hastanenin kapısına geldiğinde, hasta bağlılığını sağlamanın en iyi yolu iyi bir hasta deneyimi sağlamaktır. Hastalar, bu iyi deneyimi her şeyden önce, hatta çevrimiçi pazarlamada bile önceliklendirme eğilimindedir .


Örneğin, NRC Health'in Nisan 2021 raporu, iyi bir tıbbi deneyime sahip olan ve iyi klinik sonuçlar gören ebeveynlerin, daha uygun başka bir seçenek olsa bile, bu pediatrik sağlık hizmeti sağlayıcısına bağlı kalma olasılığının yüksek olduğunu gösterdi.


NRC araştırması, çocukların ve ebeveynlerinin yetişkin popülasyondan daha sadık olduğunu göstermiştir. Yine de, herhangi bir yaş grubu için iyi bir hasta deneyimi, uzun süreli hasta sadakatini sağlayabilir.


İyi bir hasta finansal deneyimi de hasta sadakatini etkileyebilir. El Studios ve Cedar anketine göre, hastaların yüzde doksanı iyi bir finansal deneyimin genel hasta sadakatini etkilediği konusunda hemfikir. Hastalar genel sağlık hizmeti deneyiminden genel olarak memnun olsalar bile, fatura ofisinde zayıf bir etkileşim, hastayı bir sağlayıcıyı tekrar ziyaret etmekten caydırabilir. Ankete katılanların yüzde doksan üçü, kötü bir faturalandırma deneyiminin gelecekte bu sağlayıcıyı ziyaret etmelerini engelleyeceğini söyledi.


Hasta sadakati oluşturmaya odaklanan sağlık kuruluşları, bakım yolculuğunun başından sonuna kadar hasta deneyimini dikkate almalıdır:

  • Uygun bakım seçenekleri

  • İyi hasta-sağlayıcı iletişimi

  • Güler yüzlü personel

  • Hasta merkezli faturalandırma

  • Fiyat şeffaflığı

Birçok klinisyen hastalarını tekrar görmek istemese de (yaşam boyu sağlıklı yaşam her şeyden önce gelir) hastaların yaşamları boyunca gerçekçi bir şekilde tıbbi bakıma ihtiyaç duyacakları da bilinmektedir.


Bu nedenle sağlık kuruluşları, hasta sadakatini tanımlayan klinik kalite, hasta güvenliği ve iyi hasta deneyimine odaklanmalıdır.

https://patientengagementhit.com/

İletişim

tsv@saglik.org.tr

0543 6813773

Sosyal Medya
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
Haber Bülteni

© 2010-2024 TÜRKİYE SAĞLIK VAKFI

www.saglik.org.tr de yer alan tüm haber ve makaleler bilgilendirme amaçlı olup, teşhis ve tedavi önerisi değildir.

E-devlet onaylı online verilen üniversite  eğitimlerinin bir bölümü mesleki yeterlilik, uzmanlık sıfatı kazandırmaz, işyeri açma ruhsat hakkı vermez, iş garantisi olarak değerlendirilemez.

bottom of page