Hepsiburada’daki Ürün Yorumlarına Haksız Rekabet Cezası!

Hepsiburada’daki Ürün Yorumlarına Haksız Rekabet Cezası!

Reklam Kurulu, Hepsiburada’da yer alan olumlu ifadeler içeren yorumlara ceza keserek haksız ticari uygulamalara karşı net bir duruş sergiledi. Bu gelişme, markaların şeffaf ve adil bir ticaret ortamında işlem yapmasının önemini bir kez daha gözler önüne seriyor.

Ticaret Bakanlığı’na bağlı Reklam Kurulu, Hepsiburada’ya platformdaki yorumlardan dolayı ceza kestiğini duyurdu. Kuruldan yapılan açıklamada olumlu yorum yapmayı teşvik eden uygulamaların durdurulmasına karar verildi.

Reklam Kurulu, Hepsiburada’daki “U.S. Polo Assn” satıcılı ürünlede, farklı tüketiciler tarafından aynı olumlu ifadeler içeren çok sayıda yorum tespit etti. Birbirini tekrar eden, benzer nitelikteki bu yorumların hazır şablon olarak sunulduğu, dolayısıyla tüketicileri olumlu değerlendirme yapmaya yönlendiren bu uygulamanın “haksız ticari uygulama” niteliğinde olduğu tespit edildi.

Kurul söz konusu yorumların Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği’nin 28/1, 28/2, 28/4, 28/B/1, 28/B/2, 28/B/3 ve 32/1 inci maddeleri ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 62'nci maddesi hükümlerine aykırı olduğuna karar verdi. Bu nedenle Hepsiburada’ya "anılan ticari uygulamaları durdurma" cezası verildi.

Reklam Kurulu tarafından "Haksız Ticari Uygulama" olarak belirlenen benzer yorumlar

“U.S. Polo Assn Erkek Polo Tişört Basic” ürün için:

  • 15 Ağustos tarihinde “BK” isimli tüketici tarafından “Çok rahat ve kaliteli... Çok güzel pamuklu ve kaliteli tavsiye ederim. Çok tarz pamuklu kumaşı var” şeklinde,
  • 21 Ağustos tarihinde “CT” isimli tüketici tarafından “...güzel kumaşı var... Kumaşı çok güzel...Çok güzel yumuşak kumaşı var. Çok iyi kumaşı da güzel. Güzel ve kaliteli... Çok güzel pamuklu bir kumaşı var” şeklinde,
  • 22 Temmuz tarihinde “NÇ” isimli tüketici tarafından “Çok güzel yumuşak bir kumaşı var...Çok güzel kumaşı kalitesi harika. Çok iyi kumaşı da güzel” şeklinde,
  • 20 Haziran tarihinde “Hüseyin A.” isimli tüketici tarafından “...Çok güzel yumuşacık... Çok güzel ve rahat...Çok iyi kumaşı da kaliteli...Çok rahat ve kaliteli...Çok güzel pamuklu ve kaliteli...” şeklinde

“U.S. Polo Assn Kadın Pembe Tişört Basic” adlı ürün için:

  • 5 Ekim tarihinde “KC” isimli tüketici tarafından “...kumaşını beğendim...hoş bir kumaşı var...” şeklinde
  • ve 5 Kasım tarihinde “NA” isimli tüketici tarafından “Kumaşı çok güzel ve kaliteli. Çok tarz ve kaliteli bir ürün... Çok rahat ve kaliteli bir ürün” şeklinde yorumların yazıldığı, farklı tüketiciler tarafından birbirini tekrar eden, benzer ve anlam bütünlüğünü bozan söz konusu ifadelerde geçen olumlu ifadelerin tüketicilere hazır şablon olarak sunulduğu, dolayısıyla tüketicileri olumlu değerlendirme yapmaya yönlendiren bahse konu uygulamanın haksız ticari uygulama niteliğinde olduğu tespit edildi.

Bilgi Al

0 Yorum

Bilgi! Yorum yapabilmek için, ziyaretçi girişi yapmış olmalısınız. Buraya tıklayarak üye olabilir, üyeyseniz Buraya tıklayarak giriş yapabilirsiniz.

Son Geribildirimler


Doktor Hatası ve İhmali

Şevket Yılmaz Hastanesi kadın doğum bölümünde 10 Aralık 2025 akşam saat 22:50 de doğum yapan...

A**** S*****

Hasta İletişiminde Uygunsuz Üslup ve Olası Tıbbi...

08 Aralık 2025 tarihinde annemin diş tedavisi için başvurduğumuz Diş Hekimi Şule Hanım tarafından...

R**** T*****

Nöroloji Bölümü Rapor Süreci ve Ulaşılamayan...

4 Aralık Perşembe günü annem L...... Y..... G.... (TC: 286XXXXXXX), Etlik Şehir Hastanesi Nöroloji...

O*** G****

Üç Aydır Çıkmayan Tahlil Sonucu ve Ulaşılamayan...

Bundan yaklaşık üç ay önce Bursa Şehir Hastanesi’ne vermiş olduğum tahlilin sonuçlarının çıkıp...

H**** A****

Bulaşıcı Hastalık Riskinin Hekim Tarafından...

Yıllardır belirli dönemlerde tekrarlayan kronik bir öksürük şikayetim bulunmaktadır. Genellikle her...

S**** D*******

Görevli Personelin Yeterli Özen Göstermemesi

5.12.2025 tarihinde saat 11.00’de düşen diş protezimi Mersin Diş Acil’de yapıştırdım. Ancak şu an...

N***** Ş****