Hemşirenin Hasta ve Yakınlarına Davranışı
Babam, Ankara Eğitim ve Araştırma Hastanesi Kulak Burun Boğaz (KBB) bölümünde ameliyat geçirmiştir. Ameliyat sonrası serviste görevli hemşire D**** Ç*****’ın bizlere karşı sergilediği tutum ve davranışlardan dolayı şikayetimi iletmek istiyorum. Ameliyat sonrası, refakatçi olan annem ve ben, hiçbir olumsuz ya da saygısız bir tutum sergilemememize rağmen, ilgili hemşire tarafından sert ve azarlayıcı bir üslupla muamele gördük. Kendisi bizlere emir verir tarzda konuşmuş, "Yatağı kaldırın, masayı çekin, dediğimi anlamıyor musunuz?" gibi ifadelerle rahatsız edici bir tavır sergilemiştir. Ameliyattan yeni çıkmış bir hastanın ve yakınlarının böyle bir muameleye maruz kalması, sağlık hizmetleri açısından son derece üzücü ve kabul edilemez bir durumdur. Ayrıca, hemşirenin ismini çalışanlara sorduğumda, kimse bana ismini veremedi. Herkes, sanki korkutulmuş gibi bir tutum içindeydi. Bu durum, bu hemşirenin hastanede nasıl bir hakimiyet kurduğunu ve bu ortamda nasıl böyle bir tavır sergileyebildiğini sorgulatmaktadır. Hemşirenin, kendi yapması gereken işlerin yerine bizlere emir vererek yaptırmaya çalışması ve soru sorduğumuzda azarlar şekilde konuşması, bu durumun daha da vahim bir hale gelmesine yol açmıştır. Bu gibi bir yaklaşımın, sağlık çalışanları ile hastalar arasında güven ve saygıyı zedeleyeceği aşikardır. Hastalar ve hasta yakınları, sağlık personelinden destekleyici ve anlayışlı bir yaklaşım beklerken, bu şekilde bir tutumla karşılaşmak bizleri son derece üzmüştür. Konunun incelenmesini ve benzer durumların yaşanmaması adına gerekli hassasiyetin gösterilmesini arz ederim.Diğer Geribildirimler
Hastalıkların Kök Nedenleri
Doktorların daha ilgili olmasını, sürekli ağrı kesici vermek yerine sorunun nerede-neden olduğunu...
Acil Servis Personelinin Kaba Davranışları
22.01.2025 tarihinde Aksaray Eğitim ve Araştırma Hastanesi' nde 04:30 sıralarında acil servis iğne...
Nöroloji Bölümü Randevu Sorunu
Özellikle gastroentroloji ve nöroloji olmak üzere, polikliniklerde randevu almak mümkün...
Nöroloji Servisine Telefonla Ulaşılamaması
İki gündür Marmara Üniversitesi Pendik Eğitim ve Araştırma Hastanesi nöroloji bölümüne telefon ile...
Gıda Güvenliği ve Denetim Talebi
Hatay Büyükşehir Otogarı’nda bulunan Erhan Büfe adı altında, nerede imal edildiği belli olmayan,...
Yaşlı Hastalara Özen Gösterilmesi
Randevu ve muayene hizmetinin daha işlevsel hale getirilmesi ve özellikle yaşlı hastalara özen...
