top of page

Terleme ve Vücut Kokusu


Terleme ve Vücut Kokusu
Terleme ve Vücut Kokusu

Egzersiz yaptığınızda veya vücut ısınız arttığında terleme ve vücut kokusu yaygındır. Ayrıca gergin, endişeli veya stresli hissettiğinizde de yaygın görülür.


Terlemedeki olağandışı değişiklikler - aşırı terleme (hiperhidroz) veya çok az terleme veya hiç terleme (anhidroz) endişe kaynağı olabilir. Vücut kokusundaki değişiklikler de bir sağlık sorununa işaret edebilir.


Yaşam tarzındaki küçük değişiklikler genellikle normal terlemeye ve vücut kokusuna yardımcı olabilir.


Bazı insanlar doğal olarak diğerlerinden daha fazla veya daha az terler. Vücut kokusu da kişiden kişiye değişebilir. Aşağıdaki durumlarda bir doktora görünün:

  • Aniden normalden çok daha fazla veya daha az terlemeye başlarsanız

  • Terleme günlük rutininizi bozar

  • Belirgin bir sebep olmadan gece terlemesi yaşarsanız

  • Vücut kokunuzda bir değişiklik fark ettiğinizde

Neden terleriz?

Terleme ve vücut kokusuna vücudunuzdaki ter bezleri neden olur. İki ana ter bezi türü ekrin bezleri ve apokrin bezleridir. Ekrin bezleri vücudunuzun çoğunda oluşur ve doğrudan cilt yüzeyine açılır. Vücut ısınız yükseldiğinde, bu bezler buharlaşırken vücudunuzu soğutan sıvıları salgılar.


Apokrin bezleri koltuk altlarınız ve kasıklarınız gibi saçınızın olduğu bölgelerde bulunur. Bu bezler stresli olduğunuzda süt gibi bir sıvı salgılar. Bu sıvı, cildinizdeki bakterilerle birleşene kadar kokusuzdur.


Terleme ve vücut kokusuyla ilgili bir sorunu teşhis etmek için doktorunuz muhtemelen tıbbi geçmişinizi soracak ve bir muayene yapacaktır. Doktor kanınızı veya idrarınızı test edebilir. Testler, probleminizin enfeksiyon, diyabet veya aşırı aktif tiroid (hipertiroidizm) gibi tıbbi bir durumdan kaynaklanıp kaynaklanmadığını gösterebilir.

Terleme için yapabileceklerimiz

Terleme ve vücut kokusundan endişe ediyorsanız çözüm basit olabilir:

  • Deodorant. Deodorantlar kokuyu ortadan kaldırabilir ancak terlemeyi engelleyemez. Genellikle alkol bazlıdırlar ve cildinizi asidik hale getirerek bakteriler için daha az çekici hale getirir. Deodorantlar genellikle kokuyu gizlemeye yönelik parfüm kokuları içerir.

  • Günlük banyo yapın. Özellikle antibakteriyel bir sabunla düzenli banyo yapmak cildinizdeki bakteri oluşumunu azaltır.

  • Aktivitenize uygun kıyafetleri seçin. Günlük kullanım için pamuk, yün ve ipek gibi doğal kumaşları seçin. Bunlar cildinizin nefes almasını sağlar. Egzersiz kıyafetleri için cildinizden nemi uzaklaştırmak için geliştirilmiş sentetik kumaşları tercih edebilirsiniz.

  • Rahatlama tekniklerini deneyin. Yoga, meditasyon veya biofeedback gibi gevşeme tekniklerini düşünün. Bu uygulamalar size terlemeyi tetikleyen stresi kontrol etmeyi öğretebilir.

  • Diyetinizi değiştirin. Kafeinli içecekler ve baharatlı veya güçlü kokulu yiyecekler, normalden daha fazla terlemenize veya daha güçlü vücut kokusuna sahip olmanıza neden olabilir. Bu yiyecekleri ortadan kaldırmak yardımcı olabilir.

Comments


bottom of page