top of page

Sosyal Kaygı Bozukluğu Nedir? Belirtilerini Nasıl Tespit Edebiliriz?


Sosyal Kaygı Bozukluğu Nedir? Belirtilerini Nasıl Tespit Edebiliriz?
Sosyal Kaygı Bozukluğu Nedir? Belirtilerini Nasıl Tespit Edebiliriz?

Sosyal kaygı (anksiyete) genellikle bir kişinin gençlik yıllarında başlar, ancak yaşamın herhangi bir aşamasında tetiklenebilir. Bu, birinin yaşamının tüm yönlerini etkileyebilecek ciddi bir rahatsızlıktır, ancak iyi haber şu ki, sosyal kaygıya yardımcı olabilecek ve hatta onu iyileştirebilecek kişisel bakım ipuçları ve profesyonel terapiler var. Sevilen biriyle, bir destek grubuyla veya bir ruh sağlığı uzmanıyla konuşmak da önemlidir.

Sosyal kaygı nedir?

Utangaçlık gibi gelebilir, ancak sosyal kaygı bir kişilik özelliğinden daha şiddetlidir. Akıl sağlığı uzmanları tarafından sosyal anksiyete bozukluğu ( sosyal fobi olarak da adlandırılır) olarak bilinen sosyal anksiyete, en yaygın hastalıklardan biridir ve yaşam kaliteniz üzerinde çok ciddi bir etkisi olabilir.


Sosyal kaygı, mevcut ilişkilerinizi, arkadaşlıklar kurma ve başkalarıyla ilişki kurmaktan kaçınarak işte etkili bir şekilde performans gösterme becerinizi etkileyebilir.


Psikoterapist ve The Royal Society of Medicine üyesi Terence Watts, sosyal durumlardaki kaygının "olumsuz düşünceler, korku ve insanların sizin hakkınızda ne düşünebileceğine dair endişeden ve bir tür aşağılanmaya maruz kalabileceğiniz inancından" kaynaklandığını belirtmekte.

Diğer zihinsel sağlık sorunlarıyla bağlantılar

Sosyal anksiyete belirtileriniz varsa, başka psikiyatrik bozukluklar yaşama olasılığınız da biraz daha yüksektir. Örneğin, sosyal kaygısı olan kişiler şunları da yaşayabilir:

  • Depresyon - %19.

  • Madde kullanım bozukluğu - %17.

  • Panik bozukluğu - %6

  • Yaygın anksiyete bozukluğu - %5.

Sosyal kaygının belirtileri nelerdir?
  • Başkalarıyla sosyal etkileşimler konusunda aşırı endişe.

  • Sosyal bir olaya yol açan aşırı kaygı hissetmek.

  • Sosyal durumlardan kaçınmak.

  • Bir olaydan sonra söylemiş olabileceğiniz veya yapmış olabileceğiniz "utanç verici" şeyleri fazla düşünmek.

  • Başkalarının senin hakkında ne düşündüğünden korkmak.

  • Sosyal becerilerinizde düşük güven ve düşük benlik saygısı duyguları.

Fiziksel sosyal anksiyete belirtileri

  • aşırı terleme

  • kızarma

  • mide bulantısı

  • artan kalp atış hızı

  • kekemelik

  • sakarlık

  • mide bulantısı

Comments


bottom of page