
Tıbbi sekreterlik, özel muayenehane ya da çeşitli sağlık kuruluşlarında çalışan hastaları kabul eden, kayıtlarını tutan ve genel ofis işleyişini sağlayan çalışanların yaptığı iştir. Tıbbi sekreterler, çalıştıkları hastanelerde ya da özel muayenelerde birçok farklı hizmet sunmaktadır. Gelin birlikte bu mesleğin detaylarına bakalım:
Gelen hastaları karşılamak, kayıtlarını almak,
Gelen hasta telefonlarını cevaplamak
Hastaların mesajlarına cevap vermek, mesajları kaydetmek, doktora iletmek
Hastaların vizite tarihlerini ayarlamak
Hastaların bir sonraki randevu tarih ve saatlerini ayarlamak
Doldurulması gereken formları hazırlamak, hastalara iletmek
Doktorların takvimlerini ayarlamak, bu sayede iş verimliliğini arttırmak
Laboratuvar sonuçlarını personellere iletmek
Doktorun belirttiği gibi hastanın öyküsünü, ameliyat notlarını ya da tıbbi raporlarını kayıt altına almak
Faturalama yapmak
Hastane prosedürlerine sadık davranmak
Ofis ekipmanlarında meydana gelen zararın onarılmasını sağlamak
Ofis ekipmanları bittiği zaman gerekli sarf malzemelerini sipariş etmek, ayarlamak
Finansal kayıtları tutmak
Hastaların, taburcu olma işlemlerini gerçekleştirmek
Hastane arşivini hazırlayabilmek
Nasıl Tıbbi Sekreter Olabiliriz?
Tıbbi sekreter olmak için hangi şartlara sahip olmak gerekmektedir?
Tıbbi terminolojiyi bilmek
Hastaları dinlemek, ihtiyaçlarına cevap vermek ve bunları doktora düzgün bir biçimde iletmek
Microsoft Office programlarını kullanabilmek
Hasta dosyalarını, sigorta formlarını takip edebilme yeteneğine sahip olmak
Organize olmak
Kişiler ve kurumlar arası çeşitli yazışmaları gerçekleştirebilmek
Hitap edebilme yeteneğine sahip olmak
Sabırlı olmak
Güler yüzlü olmak
Dikkatli ve düzenli olmak
Sorumluluk sahibi ve kurallara uyan birisi olmak
Tüm bunlarla birlikte günümüzde tıbbi sekreter olabilmek için çeşitli eğitimler alabilmek mümkündür. Örneğin uzaktan eğitim programları alarak bu konuda kendinizi geliştirebilirsiniz. Bunun yanın sıra sertifika programları da size ciddi anlamda fayda sağlayacaktır. Bu eğitim programlarında, tıbbi sekreterliğin amacı, alanı, detayları, neler yapılması gerektiği, görevleri, çeşitleri, hasta takibinin nitelikleri, dosya düzenleme işlemleri, arşivleme, ICD kodlaması, hasta ile iletişim, doktor ile iletişim gibi temel beceriler öğretilmektedir.