top of page

Kolajenin Sağlığa Faydaları


Kolajenin Sağlığa Faydaları
Kolajenin Sağlığa Faydaları

Kolajen, sağlıklı eklemlerden ve cilt elastikiyetinden veya gerginliğinden sorumlu bir proteindir. Kemiklerinizde, kaslarınızda ve kanınızda bulunur, cildinizin dörtte üçünü ve vücudunuzdaki proteinin üçte birini oluşturur.


Yaşlandıkça, mevcut kolajeniniz parçalanır ve vücudunuzun daha fazlasını üretmesi zorlaşır. Sonuç olarak, birçok insan kolajen takviyelerine yöneliyor. Bu takviyeler genellikle tozlardır, ancak kapsüller ve sıvı takviyeler de mevcuttur.


Kolajen ayrıca gıdada bulunan proteinlerin yapı taşları olan amino asitleri birleştirerek vücutta doğal olarak üretilir. Kolajen üretmek için vücudunuzun ihtiyacı:

  • Prolin : Yumurta akı, süt ürünleri, lahana, mantar ve kuşkonmazda bulunur.

  • Glisin : Domuz derisi, tavuk derisi, jelatin ve çeşitli diğer protein açısından zengin gıdalarda bulunur.

  • C vitamini : turunçgillerde ve dolmalık biberde bulunur.

  • Çinko : sığır, kuzu, domuz, kabuklu deniz ürünleri, nohut, mercimek, fasulye, süt, peynir ve çeşitli fındık ve tohumlarda bulunur.

  • Bakır : Organ etlerinde, kakao tozunda, kaju fıstığında, susamda ve mercimekte bulunur.

Beslenme bilgisi

On dört gram kolajen peptit (ek) şunları içerir:

  • Kalori: 50

  • Protein: 12 gram

  • Yağ: 0 gram

  • Karbonhidratlar: 0 gram

  • Lif: 0 gram

  • Şeker: 0 gram

Aynı miktarda kolajen peptit ayrıca 29 miligram kalsiyum, 44.9 miligram sodyum ve 0.98 miligram potasyum içerir.

Kollajen Takviyelerinin Potansiyel Sağlık Faydaları

Vücudumuzun pek çok kritik parçasını oluşturduğu için, kolajen sadece yararlı değil, aynı zamanda sağlığı korumak için de gereklidir. Bununla birlikte, kolajen takviyelerinin faydaları hala tartışılmaktadır. Nemli cildi korumaya ve osteoartrit ağrısını hafifletmeye yardımcı olduklarına dair makul kanıtlar olsa da, kan basıncını ve kan şekeri seviyelerini düşürmek gibi daha az anlaşılan faydalar hakkında daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır.


İşte kolajen takviyelerinin yaygın olarak belirtilen bazı faydaları:


Daha Güçlü Kemikler


Yaşlandıkça, kemikleriniz daha az yoğun ve daha kırılgan hale gelir, daha kolay kırılır ve iyileşmesi daha uzun sürer. Çalışmalar, günlük kolajen takviyelerinin kemiklerinizi daha yoğun hale getirmeye, onları kırılgan hale getiren yaşlanma sürecini yavaşlatmaya ve vücudunuzun yeni kemik üretmesine yardımcı olabileceğini göstermiştir.


Cilt Esnekliği ve Nemlendirme


Oral kolajen takviyelerinin, yaşlı insanlar için cilt nemini ve elastikiyetini iyileştirdiği gösterilmiştir. Ayrıca kırışıklıkları azaltmaya yardımcı olabilirler.


Kalın saç


Daha fazla erkek kelleşirken, birçok kadın da yaşlandıkça saç dökülmesi veya incelme yaşar. Bir çalışmada, saçları seyrelmiş bir grup kadın, günlük kolajen takviyesi alırken saçlarının miktarında, kafa derisinin kaplanmasında ve kalınlığında önemli artışlar gördü.


Daha Sağlıklı Tırnaklar


Bazı insanların tırnakları diğerlerinden daha kolay kırılır ve o kadar hızlı uzamaz. Bir grup kadın üzerinde yapılan bir çalışma, yalnızca dört haftalık günlük kolajen takviyesinden sonra daha hızlı tırnak büyümesi ve daha az kırık veya yontulmuş tırnak olduğunu gösterdi.


Azaltılmış Osteoartrit Ağrısı


Diz osteoartriti olan kişiler için oral kolajen takviyeleri hafif bir ağrı kesici görevi görebilir ve eklem fonksiyonunu iyileştirebilir. Bu gelişmeleri görmeden önce yaklaşık üç ila beş aylık günlük tedavi gerekebilir.


Artan Kas Kütlesi


Kollajen peptit takviyeleri ve kuvvet antrenmanının bir kombinasyonu, potansiyel olarak kas kütlesini ve gücünü artırmaya yardımcı olabilir.

Kollajen Takviyelerinin Kullanımı

Kollajen takviyelerinin yan etkileri nadirdir. Hamileyseniz veya emziriyorsanız, güvenlikleri hakkında herhangi bir sonuca varmak için henüz yeterli araştırma olmadığından, şimdilik bir kolajen takviyesi almayı erteleyebilirsiniz.


Kollajen takviyelerinin etkileri araştırılmaya ve tartışılmaya devam ediyor. Bu takviyeleri satın almak yerine, diyetinizin sağlıklı gıdalarla doldurulmasını sağlayarak vücudunuzun doğal olarak daha fazla kolajen yapmasına her zaman yardımcı olabilirsiniz.


Kollajen üretmek için vücudunuz glisin ve prolin amino asitlerini C vitamini, çinko ve bakır gibi diğer amino asitlerle birlikte koyar. Tavuk, sığır eti, balık, süt ürünleri, yumurta ve fasulye gibi glisin ve prolin açısından zengin yiyecekleri yiyerek vücudunuzun daha fazla kolajen üretmesine yardımcı olabilirsiniz.


C vitamini, çinko ve bakır için ayrıca turunçgiller, domatesler, yapraklı yeşillikler, kabuklu deniz ürünleri, fındık ve kepekli tahıllar gibi yiyecekleri yediğinizden emin olmalısınız.

Comments


bottom of page