top of page

Kas Kramplarını Azaltabilecek Yiyecekler


Kas Kramplarını Azaltabilecek Yiyecekler
Kas Kramplarını Azaltabilecek Yiyecekler

Kas krampları, kaslarınız gerildiğinde ve onları gevşetemediğinizde meydana gelir. Acı verici olsa da genellikle bunları kendiniz tedavi edebilirsiniz. Egzersiz, dehidrasyon ve menstruasyon yaygın nedenlerdir. Krampları durdurmanın bir yolu kaslarınızı esnetmek veya masaj yapmak ve şu temel besinlerden yeterince tüketmektir: potasyum, sodyum, kalsiyum ve magnezyum. Bunlara elektrolitler denir ve bunları aşağıdaki gıdalarda bulabilirsiniz.


Muz: Zamanla Test Edilmiş Bir Tedavi

Muhtemelen muzun iyi bir potasyum kaynağı olduğunu biliyorsunuzdur. Ama aynı zamanda size magnezyum ve kalsiyum da verecekler . Bu, sarı kabuğun altındaki kas kramplarını hafifletmek için ihtiyacınız olan dört besin maddesinden üçüdür. Muzların krampları hafifletmek için popüler ve hızlı bir seçim olmasına şaşmamak gerek.


Tatlı Patateslerden Tatlı Kurtuluş

Muz gibi patates de size potasyum, kalsiyum ve magnezyum verir. Tatlı patatesler kazanır çünkü muzdan altı kat daha fazla kalsiyum içerirler. Ve bu sadece tatlı patates değil: Normal patatesler ve hatta balkabakları her üç besin maddesinin de iyi kaynaklarıdır. Ayrıca patates ve balkabaklarında doğal olarak bol miktarda su bulunur, bu nedenle de susuz kalmanıza yardımcı olabilirler.


Avokado: Bir Potasyum Santrali

Kremsi, yeşil bir meyvede yaklaşık 975 miligram potasyum bulunur; bu, tatlı patates veya muzun iki katı kadardır. Potasyum önemlidir çünkü kaslarınızın çalışmasına yardımcı olur ve kalbinizi sağlıklı tutar.


Fasulye ve Mercimek

Fasulye ve mercimek gibi baklagiller magnezyumla doludur. Bir fincan pişmiş mercimekte yaklaşık 71 miligram magnezyum bulunurken, bir fincan pişmiş siyah fasulyede bu miktar 120 miligramdır. Ayrıca, lif açısından zengindirler ve araştırmalar, yüksek lifli gıdaların adet kramplarını hafifletmenin yanı sıra kan şekerinizi kontrol etmenize ve "kötü" LDL kolesterol seviyelerini düşürmenize yardımcı olabileceğini gösteriyor.


Kavun Mucizesi

Bu meyve her şeye sahiptir: bol miktarda potasyum, iyi miktarda magnezyum ve kalsiyum, biraz sodyum ve bol miktarda su. Sodyum ve su çok önemlidir çünkü egzersiz yaparken vücudunuz terinizle sodyumu dışarı atar. Çok fazla su kaybederseniz susuz kalırsınız ve kas krampları meydana gelebilir. Antrenmandan sonra bir dilim kavun yemek faydalı olabilir.


Hidrasyon için Karpuz

Bunların yaklaşık %90'ı sudur, bu nedenle nem veren gıdalara ihtiyacınız olduğunda bir dilim karpuz bunu yapacaktır.


Turşu suyu

Bazı sporcular kas krampını durdurmanın hızlı bir yolu olarak turşu suyunu tercih ederler. Yüksek su ve sodyum içeriği nedeniyle etkili olduğuna inanıyorlar. Ancak durum böyle olmayabilir. Turşu suyu kas kramplarını hızlı bir şekilde hafifletmeye yardımcı olsa da bunun nedeni susuz kalmanız veya sodyum seviyenizin düşük olması değildir. Son araştırmalara göre turşu suyunun sinir sisteminizde krampları durduran bir reaksiyon başlatması daha olasıdır.


Koyu, Yapraklı Yeşiller

Kalsiyum ve magnezyum açısından zengindirler. Bu nedenle tabağınıza lahana, ıspanak veya brokoli eklemek kas kramplarını önlemeye yardımcı olabilir. Yapraklı yeşillikler yemek aynı zamanda menstruasyon kramplarına da yardımcı olabilir, çünkü çalışmalar kalsiyum açısından yüksek gıdaların tüketilmesinin regl ağrısını hafifletmeye yardımcı olabileceğini göstermektedir.


Fındık ve Kuruyemiş Atıştırmalık

Fasulye ve mercimek gibi fındık ve tohumlar da mükemmel bir magnezyum kaynağıdır. Örneğin, 1 ons kavrulmuş ayçiçeği çekirdeğinde yaklaşık 37 miligram magnezyum bulunur. Ve 1 ons kavrulmuş, tuzlanmış bademde bunun iki katı var. Pek çok kuruyemiş ve tohum türü de kalsiyum ve magnezyum içerir.

Comments


bottom of page