top of page

Karaciğeriniz İçin En İyi ve En Kötü Yiyecekleri Öğrenmek İster misiniz?


Karaciğeriniz İçin En İyi ve En Kötü Yiyecekleri Öğrenmek İster misiniz?
Karaciğeriniz İçin En İyi ve En Kötü Yiyecekler

Yulaf ezmesi

Bol miktarda lif içeren yiyecekler karaciğerinizin en iyi şekilde çalışmasına yardımcı olabilir. Güne başlamanın harika bir yolu olan bir tane ister misiniz? Yulaf ezmesini deneyin. Araştırmalar, karaciğer hastalığını uzak tutmanın iyi bir yolu olan fazla kilolardan ve karın yağlarından kurtulmanıza yardımcı olabileceğini gösteriyor.


Yağlı gıdalardan uzak durun

Patates kızartması ve burgerler karaciğerinizi sağlıklı tutmak için kötü bir seçimdir. Doymuş yağ oranı yüksek gıdalar karaciğerinizin işini yapmasını zorlaştırabilir. Zamanla iltihaplanmalara yol açabilir ve bu da siroz olarak bilinen karaciğerde yara izine neden olabilir.


Brokoli

Karaciğerinizi sağlıklı tutmak istiyorsanız diyetinize bol miktarda sebze ekleyin. Brokoli bu stratejinin bir parçası olabilir. Buharda pişmiş brokoliyi sık tüketebilirsiniz.


Kahve

Günü onsuz geçiremiyorsanız, karaciğerinize bazı faydalar sağlayabileceğini duymaktan memnun olacaksınız. Çalışmalar, günde iki ila üç bardak içmenin, karaciğerinizi çok fazla alkol veya sağlıksız beslenmenin neden olduğu hasarlardan koruyabildiğini gösteriyor. Bazı araştırmalar karaciğer kanseri riskinizi azaltabileceğini öne sürüyor.


Şekeri azaltın

Çok fazla tatlı yiyecek karaciğerinize zarar verebilir. Bunun nedeni, bir kısmının şekeri yağa dönüştürmek olmasıdır. Aşırıya kaçarsanız, karaciğeriniz çok fazla yağ üretir ve bu da ait olmadığı yerde asılı kalır. Uzun vadede yağlı karaciğer hastalığı gibi bir duruma yakalanabilirsiniz. Öyleyse karaciğerinize bir iyilik yapın şekeri azaltın.


Yeşil çay

Kateşin adı verilen bir tür antioksidanla doludur. Araştırmalar, karaciğer de dahil olmak üzere bazı kanser türlerine karşı koruyabileceğini öne sürüyor. Çayı kendiniz demleyip sıcak içerseniz daha fazla kateşin elde edersiniz. Buzlu çay ve içime hazır yeşil çaylarda ise çok daha düşük seviyeler bulunur.


Su

Karaciğeriniz için yapabileceğiniz en iyi şeylerden biri sağlıklı bir kiloyu korumaktır. Gazlı içecekler veya sporcu içecekleri gibi şekerli içecekler yerine su içme alışkanlığı edinin.


Badem

Kuruyemişler iyi bir E vitamini kaynağıdır. Araştırmaların yağlı karaciğer hastalığına karşı korunmaya yardımcı olabileceğini öne sürdüğü bir besindir. Badem kalbiniz için de iyidir; bu nedenle bir daha atıştırma isteği duyduğunuzda bir avuç badem alın veya salatalarda deneyin.


Ispanak

Yapraklı yeşillikler, karaciğerinizin düzgün çalışmasına yardımcı olabilecek glutatyon adı verilen güçlü bir antioksidan içerir. Ve ıspanağın hazırlanması daha kolay olamazdı. Akşam yemeği salatası için harika bir temel oluşturur ve ayrıca sarımsak ve zeytinyağıyla sotelenmesi de lezzetlidir.


Yaban mersini

İçinde polifenol adı verilen ve genellikle obezite ve yüksek kolesterolle birlikte görülen yağlı karaciğer hastalığına karşı korunmanıza yardımcı olabilecek besinler bulunur. Yaban mersini sizin tercihiniz değilse, polifenol bakımından zengin diğer yiyecekler arasında bitter çikolata, zeytin ve erik bulunur.


Paketlenmiş atıştırmalık yiyecekleri sınırlayın

Cips ve unlu mamullerle ilgili sorun genellikle şeker, tuz ve yağla dolu olmalarıdır. Azaltmak, küçük bir planlamayla nispeten kolay bir diyet ayarıdır. İş yerinize yanınızda bir miktar sağlıklı atıştırmalık getirin. Tek servislik bir paket fındık ezmesi ile bir elma veya bir mini fincan humus ile şekerli bezelye deneyin.

Kommentare


bottom of page