top of page

Evde Sağlığınızı Nasıl Takip Edebilirsiniz?

Evde Sağlığınızı Nasıl Takip Edebilirsiniz?
Evde Sağlığınızı Nasıl Takip Edebilirsiniz?

Michigan Üniversitesi tarafından 2022'de yürütülen bir ankete göre evde kullanılan medikal cihaz sayısı artmakta. Ancak izleme araçları oldukça faydalı olsa da araştırmayı yöneten Dr. Jeffrey Kullgren, "Neye para harcamaya değer olduğunu bilmek zor olabilir" diyor. Örneğin evdeki tansiyon ölçüm cihazlarının, hipertansiyonu olan kişilerin durumlarını kontrol altında tutmalarına yardımcı olduğu gösterilmiştir. Ancak bu cihazlar bazen gerçekten ihtiyacı olmayan kişilere de pazarlanabilmektedir. Ve piyasadaki ev tipi tansiyon ölçüm cihazlarının tümü doğru ölçüm yapmıyor olabilir.


Belki de en önemlisi evde dikkatli izleme bile güvenilir bir klinisyenin yerini tutamaz. Kullgren, bu araçların "sağlık hizmeti sağlayıcınızın rehberliğiyle birlikte kullanıldıklarında en yüksek değere sahip olduklarını" söylüyor.

Tansiyon ölçüm cihazı - Kan basıncı monitörü

Bu, insanların evde kan basıncını takip etmelerine olanak tanır. Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezlerine göre ABD'li yetişkinlerin neredeyse yarısının (yaklaşık 120 milyon kişi) yüksek tansiyonu var. Ve bunların yalnızca dörtte birinin durumu kontrol altında. Hipertansiyon, sistolik (üst) sayınızın 130 mmHg veya daha yüksek olduğu ve diyastolik (alt) sayınızın 80 mmHg veya daha yüksek olduğu anlamına gelir. Sistolik değerin 120 mmHg'nin üzerinde olması prehipertansiyon olarak kabul edilir.

Kimler için faydalıdır: NYU Grossman Tıp Fakültesi'nde klinik tıp doçenti olan kardiyolog Nieca Goldberg, MD, yüksek tansiyonu olan herkes için evde tansiyon ölçüm cihazının bir zorunluluk olduğunu ve prehipertansiyonu olan kişiler için de dikkate alınması gerektiğini söylüyor. Bir doktorun muayenehanesinde olduğundan daha doğru ve tutarlı kan basıncı ölçümleri almanıza yardımcı olabilir ve kan basıncınızın yaşam tarzı değişikliklerine veya ilaçlara yanıt olarak nasıl değiştiğini görmenizi sağlar.

En iyi sonuçlar için: Goldberg, kan basıncınızı günde iki kez, günün aynı saatinde ölçün. Her seferinde bir veya iki dakika arayla iki ila üç okuma yapın. Mümkünse kol manşet monitörü kullanın. (Testlerimiz bunların bileklik modellerine göre daha güvenilir olduğunu göstermiştir.) Önceden 30 dakika boyunca sigara içmeyin, egzersiz yapmayın, kafein veya alkol tüketmeyin; banyoyu kullanın ve en az 5 dakika sessizce dinlenin. Daha sonra sırtınız düz ve sert bir sandalyeye desteklenmiş, ayaklarınız yere düz basacak şekilde oturun. Kolunuz ayrıca masa gibi düz bir yüzeyde, üst kolunuz kalp hizasında olacak şekilde desteklenmelidir. Goldberg, tedavinizi bilgilendirmeye yardımcı olmak için "Tüm sonuçlarınızı kaydedin ve bunları bir sonraki doktor ziyaretinize getirin" diyor.

Termometre

Çocuklar için gerekli olan bu cihaz, yetişkinler için de kritik önem taşıyor. Kendinizi iyi hissetmediğinizde, ateşin yükselip yükselmediğini ve ne kadar yüksek olduğunu bilmek yararlı olur. Ateş üç günden fazla sürerse doktorunuza görünün.

Kimin için yararlı: Kişisel referans seviyenizi belirlemek için hasta olmadığınız zamanlarda ateşinizi birkaç kez ölçmek iyi bir fikirdir

En iyi sonuçlar için: US Biyoloji dergisinde 2021 yılında yayınlanan bir araştırma, yedi termometre türünü test etti ve kulak kanalınızın içindeki sıcaklığı ölçmek için kızılötesi sensör kullanan kulak içi termometrenin en doğru olduğunu buldu.

Fitness Takipçisi

Bir fitness takipçisi, fiziksel aktiviteniz hakkında veri toplamak için sensörleri kullanır ve genellikle kablosuz olarak bir akıllı telefon uygulamasıyla senkronize edilir. Bunlar, basit klipsli cihazlardan yüksek çözünürlüklü ekranlara sahip pahalı saatlere kadar çeşitlilik gösterir.

Kimler için faydalıdır: Gerçekte ne kadar egzersiz yaptıkları hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen veya aktivite düzeyini artırmaya çalışanlar. (İki kas güçlendirici egzersizle birlikte haftada en az 150 dakika orta yoğunlukta veya 75 dakika yüksek yoğunlukta aktivite yapmayı hedefleyin.)

En iyi sonuçlar için: Aktivite düzeyleriniz hakkında bilgi sahibi olmak için, hareket halindeyken her zaman yanınızda bir fitness takipçisi bulundurmanız gerekir; ekstra bir cihaz istemiyorsanız akıllı telefonunuzu veya akıllı saatinizi kontrol edin. Birçok kişi için yalnızca adımları veya aktivite dakikalarını sayan bir fitness takip cihazı veya akıllı telefon yeterli olabilir. Her ikisiyle de genellikle adım sayısı, aktivite süresi, mesafe veya günlük olarak çıkılan merdiven sayısı için hedeflerinizi belirleyebilir ve kolayca değiştirebilirsiniz. Kalp atış hızı verileri için izleyicilerin sağladığı şey genellikle bir tahmindir.

Tartı

Bazı tartılar size basitçe kaç kilo olduğunuzu söyler ve bu çoğu insan için genellikle yeterli bilgidir. Ancak akıllı teraziler, aynı zamanda yağdan veya vücut kitle indeksinizden veya son zamanlarda eleştirilere maruz kalan bir ağırlık ölçüsü olan vücut kitle indeksi BMI'dan gelen kilonuzun yüzdesini de hesaplayabilir. Diğer sorunların yanı sıra, BMI kas, yağ ve kemik kütlesi arasında ayrım yapmadığından fazla bilgi sağlayamayabilir.

Kimler için faydalıdır: Kilo vermeye veya kilosunu korumaya çalışan kişiler, banyo tartısının birincil kullanıcıları olabilir. Ancak giderek daha şık hale gelen bu aletler aynı zamanda kalp yetmezliği olan herkes için de gereklidir, çünkü ağırlıktaki küçük değişiklikler bile sıvı tutulması gibi ilgili sorunların önemli bir uyarı işareti olabilir. Kilo kaybı konusunda bazı araştırmalar her gün tartıya çıkan kişilerin haftada yalnızca bir veya birkaç kez tartıya çıkanlardan daha başarılı olduğunu ortaya koyuyor. Michigan Üniversitesi Tıp Fakültesi'nden Kullgren, "Kilo yönetiminde var olan en yararlı araçlardan biri" diyor. Diğer araştırmalar düzenli olarak tartılmanın sağlıksız beslenme alışkanlıklarına yol açabileceğini öne sürüyor.

En iyi sonuçlar için: Kullgren, gece boyunca hiçbir şey yiyip içmediğiniz için sabah ilk iş olarak kendinizi tartmanın en doğru sonuç olduğunu söylüyor. Bir miktar dalgalanma normaldir. Kalp yetmezliğiniz varsa ve 24 saatlik süre içinde 2 veya 3 kilodan fazla ya da haftada 5 kilodan fazla kazanıyorsanız bunun nedeni sıvı tutulması olabilir. Kalp yetmezliği olan kişilerde beklenmedik kilo kaybı, durumun ilerlediğinin bir işareti olabilir. Her iki durumda da doktorunuza haber verin.

Kommentare


bottom of page