top of page

Deniz Tuzu ile Sofra Tuzu Arasındaki Fark Nedir?


Deniz Tuzu ile Sofra Tuzu Arasındaki Fark Nedir?
Deniz Tuzu ile Sofra Tuzu Arasındaki Fark Nedir?

İnsanlar deniz tuzunun sofra tuzundan daha sağlıklı olduğunu varsayıyor ancak aslında aynı temel besin değerini paylaşıyorlar.


Deniz tuzu ile sofra tuzu arasındaki temel farklar, tuzun kaynağı ve ekstraksiyon ve işleme yöntemleridir.


Her ikisinden de çok fazla yemek, yüksek tansiyona ve kalp hastalığına yol açabilir.

Deniz Tuzu ve Sofra Tuzu Nasıl Yapılır?

Adından da anlaşılacağı gibi deniz tuzu, deniz suyunun buharlaştırılmasıyla elde edilir. Buharlaşmadan arta kalan tuz işlenmez veya çok az işlenir, dolayısıyla kalsiyum, potasyum ve magnezyum gibi minerallerin izlerini tutar. Kristaller sofra tuzundan daha büyüktür ve yiyeceklerin üzerine serpildiğinde biraz çıtırlık katar.


Buna karşılık sofra tuzu, tuz yataklarından çıkarılır. Sofra tuzu, hem daha saf hem de daha ince hale getirilecek şekilde işlenir, böylece içerebileceği doğal mineraller ortadan kaldırılır. Sofra tuzu daha sonra topaklaşmasını önlemek için katkı maddeleri ile güçlendirilir. Sofra tuzundaki önemli katkı maddelerinden biri de tiroid hormonlarının yapımına yardımcı olan ve dolayısıyla tiroid sağlığına katkıda bulunan iyot mineralidir.

Sofra Tuzu ve Deniz Tuzunun Besin Değeri Nedir?

Sodyum, vücudunuzun kaslarının ve sinirlerinin normal fonksiyonunu sürdürmek ve vücut sıvılarını dengelemek için ihtiyaç duyduğu bir mineraldir. Sodyum, sodyum klorürden oluşan tuz da dahil olmak üzere birçok gıdada bulunur.


Hem sofra tuzu hem de deniz tuzu ağırlıkça yaklaşık %40 sodyum içerir. Bazı deniz tuzu türleri sofra tuzundan daha büyük kristallere sahiptir, dolayısıyla farklı büyüklükteki kristalleri nedeniyle bir kaşık deniz tuzunda genellikle bir kaşık sofra tuzuna göre daha az sodyum bulunur. Örneğin, bir çay kaşığı sofra tuzu yaklaşık 2.360 mg sodyum içerirken, bir çay kaşığı deniz tuzunda bu oran 2.000 mg'dır.


Yetişkinler için günde 1.500 mg sodyum yeterli olsa da çoğu insanda bu miktardan çok daha fazlası vardır: Ortalama bir Amerikalı her gün 3.400 mg'dan fazla sodyum tüketir. Sodyumdan zengin bir diyet kan basıncınızı yükseltebilir, bu da kalp hastalığı ve felç riskinin artmasına neden olabilir.

Sofra Tuzu ve Deniz Tuzunun Sağlığa Faydaları Nelerdir?

Sofra tuzu, tiroid hormonu yapmak için gerekli bir element olan iyotla zenginleştirilmiştir. Vücudunuz kendi başına iyot üretemez, bu nedenle diyetinizden gelmesi gerekir. Yeterli iyot almazsanız, vücudunuz yeterince tiroid hormonu üretemez ve bunun sonucunda tiroidiniz büyüyerek guatr adı verilen bir duruma yol açabilir. Bu nedenle sofra tuzu guatrın önlenmesine yardımcı olur.


Deniz tuzunun faydaları arasında, sıcak bir banyonun parçası olarak kullanıldığında egzamalı kişilerde cilt tahrişini ve alevlenmeleri sakinleştirmeye yardımcı olması yer alır. Yüksek düzeyde magnezyum içeren deniz tuzları, kuru cilde sahip kişilerde nemin artmasına ve cildin pürüzlülüğünün azaltılmasına da yardımcı olabilir.

Comments


bottom of page