Terleme ve Vücut Kokusu

Terleme ve Vücut Kokusu

Egzersiz yaptığınızda veya vücut ısınız arttığında terleme ve vücut kokusu yaygındır. Ayrıca gergin, endişeli veya stresli hissettiğinizde de yaygın görülür.

Terlemedeki olağandışı değişiklikler - aşırı terleme (hiperhidroz) veya çok az terleme veya hiç terleme (anhidroz) endişe kaynağı olabilir. Vücut kokusundaki değişiklikler de bir sağlık sorununa işaret edebilir.

Yaşam tarzındaki küçük değişiklikler genellikle normal terlemeye ve vücut kokusuna yardımcı olabilir.

Belirtileri

Bazı insanlar doğal olarak diğerlerinden daha fazla veya daha az terler. Vücut kokusu da kişiden kişiye değişebilir. Aşağıdaki durumlarda bir doktora görünün:

  • Aniden normalden çok daha fazla veya daha az terlemeye başlarsanız
  • Terleme günlük rutininizi bozar
  • Belirgin bir sebep olmadan gece terlemesi yaşarsanız
  • Vücut kokunuzda bir değişiklik fark ettiğinizde

Nedenleri

Terleme ve vücut kokusuna vücudunuzdaki ter bezleri neden olur. İki ana ter bezi türü ekrin bezleri ve apokrin bezleridir. Ekrin bezleri vücudunuzun çoğunda oluşur ve doğrudan cilt yüzeyine açılır. Vücut ısınız yükseldiğinde, bu bezler buharlaşırken vücudunuzu soğutan sıvıları salgılar.

Apokrin bezleri koltuk altlarınız ve kasıklarınız gibi saçınızın olduğu bölgelerde bulunur. Bu bezler stresli olduğunuzda süt gibi bir sıvı salgılar. Bu sıvı, cildinizdeki bakterilerle birleşene kadar kokusuzdur.

Teşhis

Terleme ve vücut kokusuyla ilgili bir sorunu teşhis etmek için doktorunuz muhtemelen tıbbi geçmişinizi soracak ve bir muayene yapacaktır. Doktor kanınızı veya idrarınızı test edebilir. Testler, probleminizin enfeksiyon, diyabet veya aşırı aktif tiroid (hipertiroidizm) gibi tıbbi bir durumdan kaynaklanıp kaynaklanmadığını gösterebilir.

Tedavi

Terleme ve vücut kokusundan endişe ediyorsanız çözüm basit olabilir: reçetesiz satılan bir antiperspirant ve deodorant.

  • Terlemeyi önleyici. Antiperspirantlar, ter gözeneklerini geçici olarak tıkayan ve böylece cildinize ulaşan ter miktarını azaltan alüminyum bazlı bileşikler içerir.
  • Deodorant. Deodorantlar kokuyu ortadan kaldırabilir ancak terlemeyi engelleyemez. Genellikle alkol bazlıdırlar ve cildinizi asidik hale getirerek bakteriler için daha az çekici hale getirir. Deodorantlar genellikle kokuyu gizlemeye yönelik parfüm kokuları içerir.

Reçetesiz satılan antiperspiranlar terlemenizi kontrol etmeye yardımcı olmazsa, doktorunuz reçeteli bir ürün yazabilir. Bunlar, bazı kişilerde kırmızı, şiş ve kaşıntılı cilde neden olabilen güçlü çözümlerdir.

Yaşam tarzı ve evde yapılabilecekler

Terlemeyi ve vücut kokusunu azaltmak için kendi başınıza birçok şey yapabilirsiniz. Aşağıdaki öneriler yardımcı olabilir:

  • Günlük banyo yapın. Özellikle antibakteriyel bir sabunla düzenli banyo yapmak cildinizdeki bakteri oluşumunu azaltır.
  • Aktivitenize uygun kıyafetleri seçin. Günlük kullanım için pamuk, yün ve ipek gibi doğal kumaşları seçin. Bunlar cildinizin nefes almasını sağlar. Egzersiz kıyafetleri için cildinizden nemi uzaklaştırmak için geliştirilmiş sentetik kumaşları tercih edebilirsiniz.
  • Rahatlama tekniklerini deneyin. Yoga, meditasyon veya biofeedback gibi gevşeme tekniklerini düşünün. Bu uygulamalar size terlemeyi tetikleyen stresi kontrol etmeyi öğretebilir.
  • Diyetinizi değiştirin. Kafeinli içecekler ve baharatlı veya güçlü kokulu yiyecekler, normalden daha fazla terlemenize veya daha güçlü vücut kokusuna sahip olmanıza neden olabilir. Bu yiyecekleri ortadan kaldırmak yardımcı olabilir.

SAĞLIK KURUMLARININ GİZLİ KAHRAMANLARI: TIBBİ SEKRETER VE HASTA KABUL GÖREVLİLERİ

İDRAR KAÇIRMA - İNKONTİNANS NEDİR?

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK EĞİTİMLER