Stres Yönetimi: Odaklanmanıza ve Stresi Azaltmanıza Yardımcı Olacak 3 Basit Strateji

Stres Yönetimi: Odaklanmanıza ve Stresi Azaltmanıza Yardımcı Olacak 3 Basit Strateji

Günlük dikkat dağıtıcı şeyler sizi odaklanmamış ve stresli hissettiriyor mu?

En basit görevi bile dikkatiniz dağılmadan tamamlayamıyormuşsunuz gibi görünüyor mu? Metinler, e-postalar, sosyal medya uyarıları, gürültülü meslektaşlar, çalan telefonlar... Arkadaşlar, yalnız değilsiniz.

Dikkati dağınık düşünme - diğer adıyla hayal kurma ya da akılda gezinme - herkesi etkiler. Aslında, araştırmacılar, insanların gerçekte yaptıklarından veya yapmak zorunda oldukları şeyden farklı bir şey düşündüklerini keşfettiler. Dikkati kolayca dağılan bir zihnin aslında insan beyni için normal olduğu ortaya çıktı.

Dikkat dağınıklığına defalarca boyun eğmek stres yaratabilir, mutsuzluğu besleyebilir ve hatta depresyona yol açabilir. Dolayısıyla, dikkat dağıtıcı şeylerle nasıl başa çıkacağınızı ve odaklanma yeteneğinizi nasıl geliştireceğinizi anlamaya çalışan birçok kişiden biriyseniz, araştırmanın ileriye dönük bir yol gösterdiği gerçeğiyle rahatlayın.

Farkındalık, nerede olduğunuza ve ne yaptığınıza dair anlık bir farkındalık sağlamak anlamına gelir. Örneğin işte bu, önünüzdeki projeye odaklandığınız anlamına gelir; bir arkadaşla yürümek size gerçekten çevrenize ve konuşmanıza odaklanmanızı sağlar. Bilim adamları beyninizi daha bilinçli hale getirebileceğinizi gösterdi. Her şey gibi, sadece pratik gerektirir.

Başlamaya hazır mısın? Bu üç uygulamanın hepsinin farkındalık oluşturmada yararlı olduğu kanıtlanmıştır.

1. Farkındalık temelli stres azaltma (MBSR)

MBSR eğitimi, insanların dikkatlerinin dağılmasını önlemeyi öğrenmelerine ve önlerindeki göreve dikkatlerini artırmalarına yardımcı olmanın tanınmış bir yolu haline geldi. Ayrıca hafızayı, motivasyonu ve özerkliği geliştirmeye de yardımcı olabilir. MBSR programları tipik olarak nefes alma, esneme ve farkındalık egzersizlerini içerir.

2. Meditasyon

Meditasyon, şimdiki anla ilgili farkındalığınızı artırmayı ve kendinize karşı nazik, kabul eden bir tutum geliştirmenize yardımcı olmayı amaçlar. Düzenli meditasyon uygulamasının beyni iyi bir şekilde gerçekten değiştirdiği gösterilmiştir. Bir çalışma, duygularınızı düzenlemeye adanmış beyin bölgesinin meditasyon yapanlarda önemli ölçüde daha büyük olduğunu gösterdi. Başka bir deyişle, dikkatinizi dağıtacak şeyler ve hoş olmayan sürprizlerle sizi ayağa kaldırmaya kararlı bir dünyada meditasyon, daha pozitif ve daha odaklı kalmanıza yardımcı olabilir.

3. Dikkatli hareket

Dikkatli hareketin veya yoganın ayırt edici özellikleri - yapılandırılmış nefes alma, kontrollü hareket, zihinsel odaklanma - strese ve dikkati dağılmış düşünceye karşı mükemmel bir panzehir gibi görünmesini sağlar, ancak bilim bunu destekliyor mu? Evet, defalarca. Birçok çalışma, bir yoga programına başladıktan sonra insanların daha az stresli, daha odaklanmış ve daha iyimser hissettiklerini buldu. Aslında, yogaların çok stresli insanlar için daha da faydalı olduğu keşfedildi.

Günümüzün sözde dikkat ekonomisinde, dünya aslında dikkatinizi dağıtmak için tasarlanıyor. Herkes dikkatinizi istiyor ve hemen şimdi istiyorlar. Ancak odak noktanızın kontrolünü geri alabilir, stresi atabilir ve gününüzü karşılamak için daha mutlu uyanabilirsiniz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK EĞİTİMLER

ÇOCUK GELİŞİMİ PSİKOLOJİSİ SERTİFİKALI UZAKTAN EĞİTİM PROGRAMI

Türkiye Sağlık Vakfı Onaylı Sertifikalı Eğitim

HASTA PSİKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ ONLINE SERTİFİKA PROGRAMI

Türkiye Sağlık Vakfı Onaylı Sertifikalı Eğitim

İLGİLİ DOKTORLAR/UZMANLAR

Psk.Dan. Atakan YAKALI

Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Pedagoji

Uzm.Kl.Psk. Asiye NUR NİHAN YURDAKUL

Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Psikoloji