Soğuk Algınlığı ve Grip İçin Evde Yapabileceklerimiz

Soğuk Algınlığı ve Grip İçin Evde Yapabileceklerimiz

Evde yatakta olsanız bile soğuk algınlığı ve grip nedeniyle vücut ağrıları, ateş, titreme ve burun tıkanıklığı kombinasyonu herkesi mutsuz etmek için yeterli olabilir. 

Semptomlarınızı hafifletecek ve sizi normale döndürebilecek birçok ev ilacı vardır. Birkaç hafta sonra hala hasta hissediyorsanız, doktorunuzdan randevu alın. Nefes almakta güçlük çekiyorsanız, hızlı bir kalp atışınız varsa , baygınlık hissediyorsanız veya başka şiddetli semptomlar yaşıyorsanız, daha erken tıbbi yardım alın.

Evde soğuk algınlığı ve grip tedavinize yardımcı olacak doğal ilaçları görmek için okumaya devam edin.

Tavuk çorbası

Tavuk çorbası her şeyi tedavi etmeyebilir, ancak hasta olduğunuzda harika bir seçimdir. Araştırmalar, sıfırdan hazırlanmış veya tencerede ısıtılmış sebzeli bir kase tavuk çorbasının tadını çıkarmanın, nötrofillerin vücudunuzdaki hareketini yavaşlatabileceğini göstermektedir. Nötrofiller yaygın bir beyaz kan hücresi türüdür. Vücudunuzu enfeksiyondan korumaya yardımcı olurlar. Yavaş hareket ettiklerinde, vücudunuzun en çok iyileşme gerektiren bölgelerinde daha konsantre kalırlar.

Araştırmalar, tavuk çorbasının özellikle üst solunum yolu enfeksiyonlarının semptomlarını azaltmada etkili olduğunu buldu. Düşük sodyumlu çorba aynı zamanda büyük bir besin değeri taşır. 

Zencefil

Zencefil kökünün sağlık yararları yüzyıllardır lanse ediliyor, ancak şimdi iyileştirici özelliklerinin bilimsel kanıtına sahibiz. Kaynar suda birkaç dilim çiğ zencefil kökü, öksürüğü veya boğaz ağrısını hafifletmeye yardımcı olabilir. Araştırmalar, gribe sıklıkla eşlik eden mide bulantısı duygularını da ortadan kaldırabileceğini gösteriyor . Örneğin, bir çalışma sadece 1 gram zencefilin "çeşitli nedenlerden kaynaklanan klinik mide bulantısını hafifletebileceğini" buldu.

Bal

Balın çeşitli antibakteriyel ve antimikrobiyal özellikleri vardır. Limonlu çayda bal içmek boğaz ağrısını hafifletebilir. Araştırmalar, balın da etkili bir öksürük kesici olduğunu göstermektedir. Bir çalışmada araştırmacılar, çocuklara yatmadan önce 10 gram bal vermenin öksürük semptomlarının şiddetini azalttığını bulmuşlardır. Çocukların daha sağlıklı uyudukları ve bu da soğuk algınlığı semptomlarının azalmasına yardımcı olduğu bildirildi.

Genellikle botulinum sporları içerdiğinden 1 yaşından küçük bir çocuğa asla bal vermemelisiniz. Genellikle büyük çocuklar ve yetişkinler için zararsız olsalar da, bebeklerin bağışıklık sistemleri onlarla savaşamaz. 

Sarımsak

Sarımsak , antimikrobiyal özelliklere sahip olabilen bileşik allisin içerir. 

Sarımsağın potansiyel soğuk savaş faydaları hakkında daha fazla araştırma yapılması gerekiyor. Bu arada, diyetinize daha fazla sarımsak eklemek muhtemelen zarar vermeyecektir.

Ekinezya

Yerli Amerikalılar, ekinezya bitkisinin otunu ve kökünü enfeksiyonları tedavi etmek için 400 yıldan fazla bir süredir kullanıyor.

Aktif bileşenleri, vücut üzerinde birçok terapötik etkiye sahip kimyasallar olan flavonoidleri içerir. Örneğin flavonoidler bağışıklık sisteminizi güçlendirebilir ve iltihabı azaltabilir.

Bitkinin soğuk algınlığı ve griple mücadeledeki etkinliği üzerine araştırmalar bulunmaktadır. Bir incelemede ekinezya almanın soğuk algınlığı geliştirme riskinizi yüzde 50'den fazla azaltabileceği bulundu. Ayrıca soğuk algınlığının süresini de azaltabilir. 

C vitamini

C vitamini vücudunuzda önemli bir rol oynar ve birçok sağlık yararına sahiptir. Misket limonu, portakal, greyfurt, yapraklı yeşillik ve diğer meyve ve sebzelerin yanı sıra limonlar iyi bir C vitamini kaynağıdır. Sıcak çaya balla taze limon suyu eklemek, hastalandığınızda balgamı azaltabilir. Sıcak veya soğuk limonata içmek de işe yarayabilir.

Bu içecekler soğuk algınlığınızı tamamen gidermeyebilir ancak bağışıklık sisteminizin ihtiyaç duyduğu C vitamini almanıza yardımcı olabilirler. Yeterli C vitamini almak vücudunuzu rahatlatabilir.

Probiyotikler

Probiyotikler , vücudunuzda, bazı yiyeceklerde ve takviyelerde bulunan "dost" bakteri ve mayalardır. Bağırsak ve bağışıklık sisteminizin sağlıklı kalmasına yardımcı olabilirler, üst solunum yolu enfeksiyonu ile hastalanma ihtimalinizi azaltabilir.

Lezzetli ve besleyici bir yararlı bakteri kaynağı için diyetinize probiyotik yoğurt ekleyin. Bağışıklık sisteminiz için potansiyel faydalarının yanı sıra yoğurt, bol miktarda protein ve kalsiyum sağlayan sağlıklı bir gıdadır.

Diğer seçenekler

Tuzlu su; tuzlu su ile gargara yapmak üst solunum yolu enfeksiyonlarını önlemeye yardımcı olabilir. Ayrıca soğuk algınlığı semptomlarının şiddetini de azaltabilir. Örneğin boğaz ağrısını ve burun tıkanıklığını hafifletebilir. 

Tuzlu suyla gargara yapmak bakteri ve alerjen içeren mukusu azaltır ve gevşetir. 

Buhar;  kokuyu beğenmeyebilirsin, ama biraz eski moda topikal merhemler

Nem; grip, kuru ortamlarda daha kolay büyür ve yayılır. Evinizde daha fazla nem oluşturmak, gribe neden olan bu virüse maruz kalmanızı azaltabilir. Artan nem ayrıca burun iltihabını azaltabilir ve hasta olduğunuzda nefes almayı kolaylaştırabilir. Yatak odanıza bir nemlendirici eklemek daha rahat hissetmenize yardımcı olabilir. Bu, özellikle kuru iç ortam sıcaklığının semptomlarınızı şiddetlendirebileceği kış aylarında geçerlidir. Birkaç damla okaliptüs yağı eklemek de nefes almanızı hızlandırabilir.

Nemlendiricilerde kullanılan suyun küf ve diğer mantarların büyümesini önlemek için günlük olarak değiştirilmesi gerektiğini unutmayın. Nemlendirici olmadan aynı etki için, uzun bir duş alın veya buharlı bir banyoda dinlenin.

Ilık banyolar; bazen bir çocuğun ateşini ona ılık sünger banyosu yaptırarak azaltabilirsiniz. Sıcak banyolar yetişkinlerde soğuk algınlığı ve grip semptomlarını da azaltabilir.

HealthLine

GRİP İLE COVID-19 ARASINDAKİ FARK NEDİR?

SOĞUK ALGINLIĞI İLE GRİP ARASINDAKİ FARK NEDİR?

GRİP AŞISI: UZMANLAR EN ÖNEMLİ 14 SORUNUZU YANITLIYOR

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK EĞİTİMLER

ECZANE YARDIMCI PERSONELİ SERTİFİKALI ONLINE EĞİTİM PROGRAMI

Türkiye Sağlık Vakfı Onaylı Sertifikalı Eğitim

DİŞ HEKİMLİĞİ ASİSTANLIĞI SERTİFİKALI UZAKTAN EĞİTİM PROGRAMI

Türkiye Sağlık Vakfı Onaylı Sertifikalı Eğitim