Sağlıklı Yaş Almak İçin 8 İpucu

Sağlıklı Yaş Almak İçin 8 İpucu

Sağlıklı yaşam, daha fazla enerji ve daha az stres gibi şeylerle ilgilidir ve ulaşılabilirdir. Sağlığınıza yatırım yapmak zor olmak zorunda değil. Küçük değişiklikler büyük bir fark yaratabilir. 

Bu değişiklikler ayrıca kalp hastalığı, kanser ve diyabet gibi sağlık sorunları olasılığınızı azaltmanıza yardımcı olabilir. Ve hemen şimdi başlayabilirsiniz.

1: Düzenli kontrol

Sağlığınızın zirvesinde kalmak, kendinizi iyi hissetmediğinizde bakım görmekten çok daha fazlasıdır. Düzenli kontroller için doktorunuza görünün. (Diş hekiminizi ve göz doktorunuzu da unutmayın.)

Bu ziyaretler, sorunları erken veya hatta başlamadan önce bulmaya yardımcı olabilir. İhtiyacınız olan testler yaşınız, cinsiyetiniz, aile geçmişiniz ve sigara içip içmediğinize veya egzersiz yapıp yapmadığınız gibi şeylere bağlıdır.

Doktorunuz diğerlerinin yanı sıra aşağıdakileri kontrol etmek isteyebilir:

  • Kolesterol seviyeleri
  • Yüksek tansiyon
  • Rahim ağzı kanseri
  • Kolon kanseri
  • Meme kanseri
  • Prostat kanseri
  • Osteoporoz

2: Kötü alışkanlıklardan kurtulun.

Sigara içmek ve tütünün başka şekillerde kullanılması akciğer kanserine ve diğer ciddi sağlık sorunlarına neden olabilir. Sigarayı ne kadar erken bırakırsanız o kadar iyi.

Çok fazla alkol karaciğerinize zarar verebilir ve bazı kanser türlerine neden olabilir. 

3: Birazcık da olsa daha fazla hareket edin.

Ağır yükler kaldırmanıza veya maraton için antrenman yapmanıza gerek yok. Egzersizi normal aktivitelerinize sıkıştırabilirsiniz. Asansör yerine merdivenleri kullanın veya alışveriş yaparken marketteki her koridorda yürüyün.

Günde 5 dakika yürüyerek günlük rutininize yavaş yavaş egzersiz yapabilirsiniz. Her hafta 5 dakika ekleyin ve 2 ay sonra, haftada 150 dakika (günde 30 dakika, haftada 5 gün) - önerilen egzersiz miktarı. Yürümek size çekici gelmiyorsa, yüzmeyi veya bisiklete binmeyi deneyin.

4: Daha iyi bir yemek tabağı oluşturun.

Doğru yiyecekler sağlık sorunlarını önlemenize ve hatta daha uzun yaşamanıza yardımcı olabilir. Bazı başlangıç ​​noktaları şunları içerir:

  • Tabağınızın yarısı sebze ve meyvelerden oluşabilir. 
  • Beyaz ekmek ve beyaz pirinç yerine tam tahılları seçin.
  • Kırmızı et yerine balık, tavuk, fasulye ve kuruyemiş tercih edin.  
  • Şekerli içecekleri atlayın ve bunun yerine su, kahve veya çay seçin.
  • Yemeklerinizin çoğunu evde yiyin, böylece malzemeleri kontrol edebilir ve yemeğinizdeki tuz miktarını takip edebilirsiniz. 

5: Bolca uyuyun.

Üçte birimiz yeterince uyumuyoruz ve sağlıklı olmak için buna ihtiyacımız var. Çoğu yetişkin her gece 7 ila 9 saat uyumalıdır. İhtiyacınız olanı almak için hafta sonları bile aynı anda yatın ve aynı saatte kalkın. Yatak odanızı sessiz, karanlık ve rahat bir sıcaklıkta tutun.

Yatmadan önce e-postanızı kontrol etmek ve TV izlemek cazip gelebilir, ancak bu iyi bir dinlenmenin önüne geçebilir. TV'leri, telefonları ve tabletleri yatak odasından uzak tutmak daha akıllıca. Ve yatmadan önceki saatlerde kafein, alkol ve büyük öğünlerden uzak durun.

6: Stresi yönetin.

Bahçıvanlık, yoga yapma, müzik veya sanat gibi sizi mutlu eden şeyler yapın. Egzersiz yapmak, kahkaha atmak ve sosyalleşmek de stresi azaltmaya yardımcı olabilir.

7: Yeni arkadaşlar edin.

İlgi alanlarınızı paylaşan sevdiğiniz kişilerle gruplara katılın. Hevesli bir okuyucuysanız, bir kitap kulübüne katılın. Gönüllülük, topluluğunuz için iyi şeyler yapmanızı sağlar ve size her yaştan insanla tanışma şansı verir.

8: Zihninize meydan okuyun.

Bulmaca, Sudoku, satranç veya okuma gibi şeyler beyniniz için iyidir. Beyin gücünüzü artırmak için öğrenmeye ve yeni şeyler denemeye devam edin. Alzheimer hastalığı olasılığınızı düşürmenize yardımcı olabilir.

WebMD

KATARAKT NEDİR? KATARAKTIN TEŞHİS VE TEDAVİSİ

GÖZYAŞI KANALI TIKANIKLIĞI VE TEDAVİSİ

VİTAMİN EKSİKLİĞİ NEDİR?

GIDA TAKVİYELERİ VE VİTAMİNLER: KOENZİM Q10

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK EĞİTİMLER