Sağlıklı, Protein Dolu 7 Kuruyemiş Ezmesi

Sağlıklı, Protein Dolu 7 Kuruyemiş Ezmesi

Cleveland Üniversitesi'nde beslenme profesörü olan Lindsay Malone, "Çoğu fındık, kaju, fıstık ezmesinde bol miktarda lif ve kalp için sağlıklı yağlar bulunduğunu" belirtiyor.

Amerikan Kalp Derneği'ne göre, kalp dostu yağlar, kolesterolü düşürmeye yardımcı olan tek ve çoklu doymamış yağlardır. Kuruyemişler sağlıklı yağ sunan besinler arasındadır. Ancak bazı çeşitler protein veya karbonhidrat bakımından diğerlerinden daha yüksektir. Bazı ürünler, gıda alerjisi  veya hassasiyeti olan kişiler için çözümler sunar.

Malone, gereksiz kalorili ve ilave şeker içeren çeşitlerden kaçınmaya dikkat edin, diye ekliyor. Farkında olmadan içerik değiştirmiş bir tatlı yemek istemezsiniz!

1. Organik Hafif Kızartılmış Kremalı Badem Ezmesi

  • Porsiyon Boyutu 2 yemek kaşığı
  • Kalori 190
  • Karbonhidrat 6g
  • Yağ 16g
  • Şeker 1g
  • Protein 7g

Badem yağı harika bir PB alternatifidir. Fıstık ezmesinin aynı kremsi dokusuna sahiptir ve porsiyon başına yaklaşık 2 gram (g) daha fazla tekli doymamış yağ  içerir. 

2. Organik Ham Ceviz Ezmesi

  • Porsiyon Boyutu  2 yemek kaşığı
  • Kalori  200
  • Karbonhidrat 6g
  • Yağ  19g
  • Şeker  1g
  • Protein  5g

Mayo Clinic'e göre ceviz, kalp sağlığı için gerekli olan omega-3 yağ asitleri bakımından özellikle yüksektir. Ceviz, protein bakımından biraz daha düşük ve yağda bazı fındık ezmelerine göre biraz daha yüksek olmasına rağmen, kalp sağlığı özelliği nedeniyle harika bir seçimdir. Ayrıca, geçmiş araştırmalara göre ceviz, badem ve yer fıstığı da dahil olmak üzere bazı kuruyemişlerden daha fazla kalp dostu antioksidan içerir. Antioksidanlar, vücudunuzun çevresel serbest radikallerle savaşmasına yardımcı olur.

3.  Kavrulmuş Soya Fasulyesi

  • Porsiyon Boyutu  2 yemek kaşığı
  • Kalori  190
  • Karbonhidrat 7g
  • Yağ  15g
  • Şeker  2g
  • Protein  7g

Malone,  "kuruyemiş veya fıstık alerjiniz varsa, hafif kavrulmuş soya fasulyesi ile yapılan soya yağı harika bir seçenek" diyor. 

4.  Kremalı Fıstık Ezmesi

  • Porsiyon Boyutu  2 yemek kaşığı
  • Kalori  190
  • Karbonhidrat 7g
  • Yağ  16g
  • Şeker  2g
  • Protein  8g

Doğal fıstık ezmesi  hidrojene yağdan arındırılmış, ilave şeker ve koruyucu maddeler içermediği taktirde çok sağlıklı bir lezzettir.

5. Kaju Fıstığı Ezmesi

  • Porsiyon Boyutu  2 yemek kaşığı
  • Kalori  180
  • 10 g karbonhidrat
  • Yağ  14g
  • Şeker  2g
  • Protein  6g

Kaju fıstığı ezmesi,  vücudumuza iyi gelen yağlar sayesinde sağlıklı bir atıştırmalık seçeneğidir. Ayrıca, ABD Tarım Bakanlığı'nın (USDA) tahminlerine göre , sadece 1 ons tuzsuz kuruyemiş, 1.7 miligram (mg) demir ve 1.5 mg çinko sağlar (onları ikinci besin için iyi bir kaynak yapar ). Kaju fıstığı, bir mutfak robotu kullanarak kremaya dönüştürebileceğiniz bir kuruyemiştir.

6. Ayçiçeği Tohumu Ezmesi

  • Porsiyon Boyutu  2 yemek kaşığı
  • Kalori  220
  • 4g karbonhidrat
  • Yağ  19g
  • 1 g'dan az şeker
  • Protein  8g

Ayçekirdeği, kabuklu yemişlere göre pürüzsüz, sürülebilir bir alternatif olarak işlenebilir - fıstık alerjisi olan herkes için harika bir beslenme seçeneğidir. Ayçiçeği tohumu ezmeleri  ayrıca lif, magnezyum,  niasin ve antioksidan  E vitamini gibi besinler sağlar. USDA'nın tahminlerine göre iki çorba kaşığı tuzsuz krema, özellikle 100 mg ile mükemmel bir magnezyum kaynağı ve 3,7 mg ile E vitamini kaynağıdır.

7.  Öğütülmüş Susam Tahin Yağı

  • Porsiyon Boyutu  2 yemek kaşığı
  • Kalori  180
  • 5g karbonhidrat
  • Yağ  16g
  • Şeker  0g
  • Protein  6g

Susam tohumları öğütüldüğünde krema haline gelir ve tahine dönüşür. Tahinde doğal şeker yoktur, bu da onu diğer sürülen kuru yemişlerden biraz daha lezzetli kılar. 

Eşsiz lezzet profili, kızarmış ekmek veya sandviç gibi fıstık ezmesi ikamesi olarak kullanıldığında yiyeceklere yeni bir lezzet katar. Malone, "İnsanların normal fıstık ezmesinin tatlılığına alıştıklarını düşünüyorum" diyor. Yine de tahin, meyvelerin veya reçellerin tatlılığını dengelemeye yardımcı olabilir.

Pediatrik Alerji ve İmmünoloji'de Şubat 2020'de yayınlanan bir  makalede, susam tohumlarına ve tahine karşı alerjilerin yer fıstığı veya diğer fıstık alerjisi olan çocuklar arasında yaygın olduğunu, ancak teşhis edilmesinin zor olduğunu öne sürüyor. Çocuğunuzun yer fıstığına veya başka fıstığa alerjisi varsa, susam alerjisi olasılığı konusunda doktorunuzla danışın.

Fonksiyonel Gıdalar Nelerdir? Sağlıklı Beslenmede Yeri

DNA Diyeti Nedir? Kişiye Özel Beslenme Programı

Buğday Alerjisi Nedir? Belirtileri ve Beslenme Önerileri

Kanıta Dayalı Bilimsel 27 Sağlık Ve Beslenme İpucu

Kahve ve Yeşil Çay Tip 2 Diyabete Karşı Yardımcı Olabilir

Gıda Takviyeleri ve Vitaminler: Koenzim Q10

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK EĞİTİMLER