Sağlıklı Beslenme ve 16 Süper Gıda

Sağlıklı Beslenme ve 16 Süper Gıda

Tıp birçok yönden gelişmeye devam etse de, beslenme uzmanları ve sağlık uzmanları belirli gıdaların faydalarını övmeye devam ediyor. Araştırmalar sağlıklı beslenmenin obezite, kardiyovasküler hastalıklar ve hatta belirli kanser türlerinin riskini azalttığı göstermiştir.

Bununla birlikte, belirli faydalar için hangi yiyecekleri yemeniz gerektiğini anlamak bazen zor olabilir. Bu nedenle en iyi 10 sağlıklı gıdanın bir listesini hazırladık.

Badem

Badem, zengin bir E vitamini, bakır, magnezyum, kaliteli protein ve sağlıklı doymamış yağ asitleri kaynağıdır.

Araştırmalar, bademlerin kardiyovasküler hastalıkları önlemede ve kanser riskini azaltmada potansiyel olarak yardımcı olabileceğini ortaya koydu.  

Elma

Elmalar, etkileyici bir beslenme profiline sahiptir. Günlük C vitamini (güçlü bir doğal antioksidan), B-kompleks vitaminleri, diyet lifi, bitkisel besinler (vücudu serbest radikallerin zararlı etkilerinden korumaya yardımcı olan) ve kalsiyum ve potasyum gibi minerallerin yaklaşık yüzde 14'ünü içerir.

Araştırmalar elma yemenin diyabet, bunamayı önleme ve felç riskini azaltmaya potansiyel olarak yardımcı olabileceğini ortaya koydu.

Roka

Diğer yapraklı yeşilliklerle birlikte roka, çok yüksek nitrat seviyeleri içerir (100 gramda 250 miligramdan fazla). Yüksek miktarda nitrat alımının kan basıncını düşürdüğü, egzersiz sırasında ihtiyaç duyulan oksijen miktarını azalttığı ve atletik performansı arttırdığı gösterilmiştir.

Rokanın potansiyel sağlık yararları arasında kanser riskini azaltmak, osteoporozu önlemek ve egzersiz sırasında kas oksijenasyonunu iyileştirmek yer alır.

Kuşkonmaz

Kuşkonmaz diyet lifi açısından çok zengindir ve yüksek düzeyde B6 vitamini, kalsiyum, çinko ve magnezyum içerir.

Kuşkonmazın potansiyel sağlık yararları şunları içerir: diyabet riskini azaltmak, böbrek taşlarını önlemek ve bebeklerde nöral tüp defekti riskini azaltmak.

Kuşkonmaz aynı zamanda vücuttaki sıvı dengesine yardımcı olan ve kan basıncını ve ödemi etkileyen doğal bir idrar söktürücüdür.

Muz

Muz doğal olarak yağ, kolesterol ve sodyum içermez ve potasyum açısından çok zengindir.

Muzun potansiyel sağlık yararları şunları içerir: kan basıncını düşürme, çocukluk çağı lösemisi geliştirme riskini azaltma ve kalp sağlığını destekleme.

Fesleğen

Fesleğen A vitamini, K vitamini, C vitamini, magnezyum, demir, potasyum ve kalsiyum açısından zengindir.

Araştırmalar, fesleğenin iltihaplanmayı ve şişmeyi potansiyel olarak azaltabileceğini, yaşlanmanın zararlı etkilerini önleyebileceğini ve artrit ve iltihaplı bağırsak hastalıklarının tedavisinde faydalı olabileceğini ortaya koymuştur.

Pancar

Pancar ve pancar suyunun atletik performansı iyileştirebileceğini, kan basıncını düşürebileceğini ve kan akışını artırabileceğini iddia eden son araştırmalar nedeniyle yeni bir süper gıda olarak popülerlik kazanıyor.

Bu kısmen vücuttaki nitrik oksidi artıran ve kalp ve damar sağlığında önemli bir rol oynayan yüksek nitrat içeriğinden kaynaklanmaktadır.

Pancar zengin bir folat kaynağıdır ve manganez ayrıca tiamin, riboflavin, B-6 vitamini, pantotenik asit, kolin, betain, magnezyum, fosfor, potasyum, çinko, bakır ve selenyum içerir.

Brokoli

Brokoli, yüksek düzeyde lif (hem çözünür hem de çözünmez) içerir ve zengin bir C vitamini kaynağıdır.

Ayrıca brokoli A vitamini, demir, K vitamini, B-kompleks vitaminleri, çinko, fosfor ve bitkisel besinler açısından zengindir.

Çalışmalar brokolinin potansiyel olarak osteoartriti önlemek, UV ışığının etkilerine karşı cildi koruma, diyabet, kalp hasarı azaltma, mesane kanserine yardımcı olabileceğini bulmuştur.

Kavun

Kavunlar karpuz ile birlikte Cucurbitaceae botanik ailesinin bir üyesidirler.

Kavun, kolin, zeaksantin ve beta-karoten de dahil olmak üzere bol miktarda antioksidan içerir ve bunların tümü soğuk algınlığından kansere kadar çeşitli hastalıklara ve koşullara karşı koruma sağlar.

Kavunun potansiyel sağlık yararları arasında astım geliştirme riskini düşürme, kan basıncını yönetme, sindirime yardımcı olma ve iltihaplanmayı azaltma yer alır.

Havuç

Havuç harika bir A vitamini kaynağıdır. Ortalama bir yetişkinin günlük ihtiyacının yüzde 210'unu sağlarlar.

Havuçların potansiyel sağlık yararları şunları içerir: akciğer kanserini önleme, lösemi hücrelerini yok etmek ve ilerlemelerini engellemek.

Karnabahar

Karnabahar, daha çok turpgil sebzeler olarak bilinen brassica ailesinin bir üyesidir.

Kansere karşı koruyabilen antioksidanlar ve bitkisel besinler içerirler.

Ayrıca tokluk, kilo kaybı ve sağlıklı bir sindirim sistemine yardımcı olan lif, öğrenme ve hafıza için gerekli olan kolin ve diğer birçok önemli besin içerirler.

Karnabaharın potansiyel sağlık yararları, mutasyonları önlemeyi ve serbest radikallerden kaynaklanan stresi azaltmayı, kabızlığı önlemeyi ve hafızaya yardımcı olmayı içerir.

Kereviz

Kereviz çok zengin bir antioksidan, elektrolit ve K vitamini kaynağıdır. Ayrıca yüksek su içeriği sayesinde rehidrasyona yardımcı olabilir.

Kerevizin potansiyel sağlık yararları şunları içerir: kan basıncını düşürmek, kanseri önlemek ve eklem ağrısını yatıştırmak.

Nohut

Aslen Akdeniz ve Orta Doğu'da yetiştirilen nohut, aynı zamanda garbanzo fasulyesi olarak da bilinir, mutfaktaki etkisini tüm dünyaya yaymıştır.

Nohutun potansiyel sağlık yararları arasında, diyabet için geliştirilmiş glikoz seviyeleri, lipidler ve insülin seviyeleri, kemik gücünü ve kalp sağlığını koruma yer alır.

Frenk soğanı

Frenk soğanı besin açısından yoğun bir besindir, yani kalorileri düşük olsa da vitaminler, mineraller ve antioksidanlar gibi faydalı besinler açısından yüksektir.

Frenk soğanının potansiyel sağlık yararları, kansere, prostat kanserine, yemek borusu ve mide kanserine karşı potansiyel yararlı ve önleyici etkileri ve uyku ve ruh hali üzerindeki olumlu etkileri içerir.

Çikolata

Çikolata antioksidanlar açısından zengindir. Kilo alımına yol açma konusundaki kötü şöhretine rağmen, tüketimiyle (özellikle bitter çikolata) ilişkili bir dizi sağlık yararı vardır.

Çikolata yemenin potansiyel faydaları şunları içerir: kolesterol seviyelerini düşürmek, bilişsel azalmayı önlemek ve kardiyovasküler problem riskini azaltmak.

Kişniş

Birçok çalışma, kişniş gibi bitkisel gıdaların tüketiminin artmasının obezite, diyabet ve kalp hastalığı riskini azaltırken sağlıklı bir cilt ve saçı, artan enerjiyi ve genel olarak daha düşük kiloyu teşvik ettiğini ileri sürdü.

Türkiye Sağlık Vakfı

B12 Vitamin Eksikliğinin 9 Belirtisi

Vitamin Eksikliği Nedir?

E Vitamini

C Vitamini Takviyelerinin 5 Faydası

B12 Vitamininin Yararları ve B12 Eksikliği

D Vitamini Eksikliğinin Şaşırtıcı 5 İşareti

Kanıta Dayalı Bilimsel 27 Sağlık Ve Beslenme İpucu

Gıda Takviyeleri ve Vitaminler: Koenzim Q10

Fonksiyonel Gıdalar Nelerdir? Sağlıklı Beslenmede Yeri

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK EĞİTİMLER