Sağlıklı Alışkanlıkları Kalıcı Kılmanın 3 Yolu

Sağlıklı Alışkanlıkları Kalıcı Kılmanın 3 Yolu

Sağlıklı yaşam kültürümüzü geliştirmede alışkanlıklarımız önemli bir rol oynamaktadır.

Sağlıklı alışkanlıkların nasıl kalıcı hale getirileceğini öğrenmek için aşağıdaki stratejileri deneyebilirsiniz. 

Kaç kez yeni bir yılın başında yüksek kilo verme hedefleri belirlediniz ve birkaç hafta sonra bu hedeflerden vazgeçtiniz?

Ya da belki kötü beslenme alışkanlıklarını sonsuza kadar terk etmeye karar verdiniz ama kısa süre sonra eski alışkanlıklarınıza geri döndünüz.

Kararlar pek çok vaat sunar, ancak bir meydan okuma ortaya çıktığında veya motivasyon azaldığında zayıflama eğilimindedirler. Peki kalıcı değişimi bu kadar zor kılan tam olarak nedir? 

Basit cevap, bizleri alışkanlıklarımız yönetmektedir. Beynimizin günlük işlerimizi farklı şekilde yapmayı düşünmesi enerji ve niyet gerektirir. Dişlerinizi fırçalamak veya araba kullanmak gibi, şimdi bir yetişkin olarak içinize yerleşmiş olan davranışları ve becerileri düşünün. Onları ilk yapmaya başladığınızda, nasıl yapılacağını gerçekten düşünmeniz gerekiyordu. 

Gerçek değişime doğru adımlar atmak ister misiniz? Yeni alışkanlıkları kalıcı hale getirmek için bu basit ipuçlarını deneyin. 

Ya hep ya hiç yaklaşımından kurtulun. Büyük hırslar başlangıçta motive edici olabilir, ancak aynı anda çok fazla değişmeye çalışmak hayal kırıklığına yol açacaktır. Bunun yerine küçük başlayın. Örneğin: Yeme alışkanlıklarınızı temizlemek istiyorsanız, bir öğünde tutarlı daha sağlıklı seçimler yaparak başlayın ve oradan devam edin. En sevdiğiniz sağlıklı kahvaltı yiyeceklerini - yulaf ezmesi, yumurta, tatlılar, Yunan yoğurdu, meyve - keşfedin ve bunları hazır bulundurduğunuzdan emin olun.

Değişiklik yapmak için fırsatları araştırın. Daha aktif olmak ister misiniz? 5K'ya kaydolmadan önce, günde birkaç kez fazladan beş ila 10 dakika yürümeyi deneyin. Mümkün olduğunda merdivenleri kullanmayı tercih edin. Ve kendinizi çok uzun süre otururken yakaladığınızda hızlı bir yürüyüşe çıkın.

Sabırlı olun. Olumlu değişikliklerinizi bir yiyecek veya etkinlik günlüğü ile takip edin, böylece bunları yansıtabilirsiniz. Sonuçları görmenin zaman alabileceğini ve sorun olmadığını unutmayın. Kilo vermek genel hedefinizse, tek başına ölçek yerine oraya ulaşmanıza yardımcı olacak davranışlara odaklanın. Ne kadar büyük ya da küçük olursa olsun, günlük başarılarınızı kutlamak önemlidir. Zamanla daha sağlıklı bir yaşam tarzının meyvelerini alacaksınız.

Değişim zor olsa da, farklı düşünme ve davranış biçimleri için yollar niyet, zaman ve çaba ile oluşturulabilir ve güçlendirilebilir. Tekrarla bu yeni alışkanlıklar kolaylaşır ve norm haline gelir. Öyleyse onlara sadık kalın! 

Sağlıklı alışkanlıkları kalıcı kılma

Yeni davranışınızı zaten yapmakta olduğunuz bir şeye dahil etmeyi deneyin. Örneğin: Gününüze hareket katmak istiyorsanız, ekmeği getirmeden önce semtinizin etrafında yürüyün. Minnettarlığı bir öncelik haline getirmek istiyorsanız, bir dahaki sefere duşa girdiğinizde, hayatınızdaki takdir ettiğiniz insanları veya olayları düşünün.

Bu hafta küçük değişikliğinizin ne olduğunu belirleyin ve ona bağlı kalın. Örneğin: Her gün öğünlerinize bir sebze ekleyin. Ya da her haftanın başında yemek planı ve alışveriş listesi oluşturmak için zaman ayırın.

Yapmak istediğiniz değişiklikte sizi destekleyebilecek bir aile üyesine, arkadaşınıza veya meslektaşınıza ulaşın. Motive edici bir antrenman arkadaşı veya harika bir teşvik edici olan bir arkadaşınız varsa, onun yardımını isteyin - bunu yalnız yapmak zorunda değilsiniz!

MayoClinic

BEBEKLERDE SİVİLCE (AKNE) NEDİR?

BEBEKLERDE GÖZ SAĞLIĞI: KONJONKTİVİT NEDİR? BELİRTİLERİ VE TEDAVİSİ

BEBEKLERDE SARILIK, YENİDOĞAN SARILIĞI NEDİR?

ORGANİK BEBEK MAMASI BEBEĞİM İÇİN DAHA MI İYİ?

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK EĞİTİMLER