Sağlık İçin Yoga

Sağlık İçin Yoga

Yoga bedeni, nefesi ve zihni birbirine bağlayan bir uygulamadır. Genel sağlığı iyileştirmek için fiziksel duruşlar, nefes egzersizleri ve meditasyon kullanır. Yoga, binlerce yıl önce ruhsal bir uygulama olarak geliştirildi. Günümüzde çoğu Batılı egzersiz yapmak veya stresi azaltmak için yoga yapıyor.

Yoganın faydaları

Yoga, genel zindelik seviyenizi geliştirebilir ve duruşunuzu ve esnekliğinizi geliştirebilir. Başlıca yararları:

  • Kan basıncınızı ve kalp atış hızınızı düşürür
  • Rahatlamana yardımcı olur
  • Özgüveninizi geliştirir
  • Stresi azaltır
  • Koordinasyonunuzu geliştirir
  • Konsantrasyonunuzu artırır
  • Daha iyi uyumana yardımcı olur
  • Sindirime yardımcı olur

Ek olarak, yoga yapmak aşağıdaki durumlarda da etkili olabilir:

  • Kaygı
  • Sırt ağrısı
  • Depresyon

Yoga kimler için uygundur?

Yoga çoğu insan için genellikle güvenlidir. Ancak, aşağıdaki durumlarda bazı yoga pozlarından kaçınmanız veya pozları değiştirmeniz gerekebilir:

  • Hamile
  • Yüksek tansiyon
  • Glokom
  • Siyatik

Bu koşullardan herhangi birine veya başka bir sağlık problemine veya yaralanmaya sahipseniz yoga eğitmeninize mutlaka söyleyin. Nitelikli bir yoga öğretmeni, sizin için güvenli olan pozları bulmanıza yardımcı olabilir.

Yoga stilleri

Birçok farklı yoga türü veya stili vardır. Hafif ila yoğun arasında değişir. Popüler yoga tarzlarından bazıları şunlardır:

  • Ashtanga veya güç yogası. Bu yoga türü daha zorlu bir egzersiz sunar. Bu sınıflarda, bir duruştan diğerine hızla geçersiniz.
  • Bikram veya sıcak yoga. 35 ° C ila 37,8 ° C arasında ısıtılmış bir odada 26 poz dizisi yapılır. Amaç, kasları, bağları ve tendonları ısıtmak ve germek ve vücudu ter yoluyla arındırmaktır.
  • Hatha Yoga. Bu bazen yoga için genel bir terimdir. Çoğunlukla hem nefes almayı hem de duruşları içerir.
  • İntegral. Nefes egzersizleri ve meditasyon içerebilen nazik bir yoga türü.
  • Iyengar. Vücudun hassas hizalamasına büyük önem veren bir stil. 
  • Kundalini. Nefesin duruşlar üzerindeki etkilerini vurgular. Amaç, alt bedendeki enerjiyi serbest bırakmaktır.
  • Viniyoga. Bu tarz, duruşları her bir kişinin ihtiyaçlarına ve yeteneklerine göre uyarlar ve nefes ile duruşları koordine eder.

Çoğu yoga dersi 45 ila 90 dakika sürer. Tüm yoga stilleri üç temel bileşeni içerir:

  • Nefes almak. Nefesinize odaklanmak yoganın önemli bir parçasıdır. Öğretmeniniz ders sırasında nefes egzersizi hakkında talimat verebilir.
  • Pozlar. Yoga pozları veya duruşları, gücü, esnekliği ve dengeyi artırmaya yardımcı olan bir dizi harekettir. Yerde düz uzanmaktan zor dengeleme pozlarına kadar çeşitli zorluklar vardır.
  • Meditasyon. Yoga dersleri genellikle kısa bir meditasyon dönemi ile sona erer. Bu zihni sakinleştirir ve rahatlamanıza yardımcı olur.

Türkiye Sağlık Vakfı

Hamile Yogası - Doğum Öncesi Yoganın Yararları

Pilates Romatoid Artrit Belirtilerini Hafifletiyor mu?

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK EĞİTİMLER