Saç Dökülmesi:  Sağlıklı Saçlar İçin Beslenme İpuçları

Saç Dökülmesi: Sağlıklı Saçlar İçin Beslenme İpuçları

Saç dökülmesinin çok sayıda nedeni olabilir. Günlük stres, bir sağlık sorunu veya diyabet gibi daha ciddi bir konu nedeniyle saç dökülmesi yaşayabilirsiniz. Genetik olabilir veya yaştan kaynaklanıyor olabilir.

Bazen saç dökülmesine dışarıdan bir sebepten değil, kişinin yanlış beslenmesi neden olur.

Başka herhangi bir nedene bağlı görünmeyen saç dökülmesi yaşıyorsanız, saç dökülmenizin nedeni bazı besin maddelerinin eksik olması olabilir. İhtiyacınız olan besine bağlı olarak, belirli yiyecekler bu soruna yardımcı olabilir.

Sağlıklı Saçlar İçin Gerekli Besinler

Saçların en sağlıklı halde olması ve aşırı dökülmeden düzgün bir şekilde uzaması için gerekli olan birkaç önemli vitamin ve mineral vardır.

A vitamini Genellikle A vitamininin cildimiz için önemli olduğunu düşünürüz, ancak bu vitamin aynı zamanda saçlarımızın sağlığında da rol oynar. Saçlarımızın uzamasına yardımcı olmak için ihtiyaç duyulmanın ötesinde, A vitamini, saç derimizi nemli tutan yağlı bir madde olan sebum üretiminde rol oynar.

B vitamini Saç büyümesi için tüm B vitaminlerine ihtiyaç vardır, ancak biotin denen bir vitamin, bazı insanlar için özellikle önemli olabilir. Biotin vücutta besinlerin taşınmasına yardımcı olur ve ayrıca besin maddelerinin kafa derisine taşınmasına yardımcı olabilir.

C vitamini Bu vitaminin antioksidan özellikleri vardır, bu nedenle C vitamininin saç için yapabileceği şeylerden biri, onu serbest radikallerin neden olduğu zararlardan korumaktır. Ek olarak, vücudumuzun saçta hayati bir yapısal protein olan kolajeni yapması için C vitaminine ihtiyacımız var.

D vitamini Bağışıklığımız için gerekli olan D vitamini, saç büyümesi söz konusu olduğunda da önemlidir. Düşük D vitamini seviyeleri büyük ölçüde saç dökülmesiyle bağlantılıdır ve özellikle saçkıranalopesi ile bağlantılıdır. Bu da düzensiz saç dökülmesine neden olan bir bağışıklık hastalığıdır.

E vitamini C vitaminine benzer şekilde, E vitamini de saç büyümesini destekleyen önemli antioksidan özelliklere sahiptir. E vitamini almak, saç büyümesindeki artışla doğrudan ilişkilendirilmiştir.

Çinko D vitaminine benzer şekilde, çinko eksikliği de saç dökülmesine bağlanmıştır. Bu mineral hem saç dokusunun büyümesinde hem de onarımında rol oynar. İşin garibi, çok fazla çinko da saç dökülmesiyle ilişkilendirilmiştir, bu yüzden takviyelerle aşırıya kaçmamak en iyisidir.

Demir eksikliği, bir tür anemi olarak bilinir ve aneminin semptomlarından biri de saç dökülmesidir. Demir, oksijen taşıyan kırmızı kan hücrelerinin rolünde rol oynar. Demir bitki kaynaklı kaynaklardan gelebilse de, bunlar vücut tarafından emilmeyebileceği gibi hayvansal kaynaklardan da demir almayabilir.

Sağlıklı Saçlar İçin Ne Yemelisiniz?

Saçınızın sağlıklı kalmasına ve uzamasına yardımcı olabilecek yüksek vitamin ve mineraller içeren bazı yiyecekler şunlardır:

  • Yumurtalar
  • Yapraklı yeşillikler
  • Yağlı balık
  • Chia çekirdekleri
  • Avokado
  • İstiridyeler
  • Badem
  • Kırmızı dolmalık biber
  • Karides
  • Fasulye
  • Kırmızı et

İster yeşil yapraklı sebzeler, fasulye ve avokado gibi daha fazla bitkisel besin tüketmek isteyin, ister kendinizi proteine ​​ihtiyaç duyuyor ve yemeklerinize istiridye, karides ve dana eti eklemek istiyorsanız, gerekli temel besin maddelerine sahip birçok yiyecek vardır.

Tüm bu yiyecekleri aynı anda diyetinize eklemek zor olsa da, aynı anda birden fazla içeren yemekler oluşturarak kolayca başlayabilirsiniz. İster ıspanak salatanıza karides ekleyin ister bir dolmalık biber kızartmasının üzerine biraz dilimlenmiş badem serpin, her seferinde bir öğün olmak üzere yanlış beslenmenin neden olduğu saç dökülmesini aktif olarak önleyebilirsiniz.

Türkiye Sağlık Vakfı

Saç Dökülmesi Neden Olur? Nasıl Önlenir?

Saç Derisinin Kaşınması

Kepek Neden Olur? Saçta Kepek Nasıl Geçer?

Saç Ekimi - Hair Transplantation

Keratin Saç Bakımı

Saç Dökülmesini Önlemek İçin En İyi 5 Vitamin

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK EĞİTİMLER