Probiyotikler Hakkında Neler Biliyoruz?

Probiyotikler Hakkında Neler Biliyoruz?

İnanması zor görünebilir, ancak insan sindirim sistemi, genellikle bakteri olarak bilinen yaklaşık 100 trilyon mikroorganizma içerir. Genellikle bakterileri zararlı olarak düşünsek de, birçok bağırsak bakterisi aslında faydalıdır. Araştırmacılar, sindirim sistemimizdeki bazı bakterilerin yiyecekleri sindirmemize, vitamin yapmamıza ve hatta hastalığa neden olan patojenlere karşı korunmamıza yardımcı olduğunu keşfettiler.

Probiyotiklerin; yoğurtta, bazı fermente gıdalarda, takviyelerde ve hatta bazı özel içeceklerde bulunan canlı "yararlı" bakterilerin sağlığımızı iyileştirip iyileştiremeyeceği araştırmaların odağında yer almakta.

İyi haber şu ki, bazı probiyotik türlerinin ishal, irritabl bağırsak sendromu, iltihaplı bağırsak hastalığı ve hatta obezite gibi belirli durumlara yardımcı olabileceğine dair erken kanıtlar var. Bununla birlikte, probiyotiklerin nasıl çalıştığını, hangi türlerin en etkili olduğunu ve hangi dozajda olduğunu anlamak için daha fazla çalışmaya ihtiyaç duyulmakta.

Bu nedenle, probiyotik takviyeleri veya yiyecek almak için eczanenize veya süpermarkete gitmeden önce, aklınızda bulundurmanız gereken birkaç önemli faktör şunlardır:

1. Gıda takviyeleri içeriklerindeki probiyotikler FDA tarafından düzenlenmemiştir. Gıdalarda veya takviyelerde standart bir bakteri miktarı veya minimum düzeyde gerekli değildir, bu nedenle kutuda veya etikette yazan şeyin gerçekten aldığınız şey olduğuna dair bir garanti yoktur. Ve yalnızca belirli türler, yeterince büyük miktarlarda, bazı koşulları tedavi edebildiğinden, sağlık açısından beklediğiniz yararın gerisinde kalabilirsiniz.

2. Genel olarak, probiyotiklerin sağlıklı insanlarda çok az yan etkisi vardır. Bununla birlikte, güvenlikle, özellikle uzun vadeli güvenlikle ilgili veriler sınırlıdır ve ciddi sağlık sorunları olan veya bağışıklığı zayıflamış kişilerde ciddi yan etki riski daha büyük olabilir.

3. Probiyotik takviyeleri ve yiyecekler pahalı olabilir. ABD' de yapılan yakın tarihli bir araştırmaya göre, bazı probiyotik takviyeleri günde 1 dolardan fazlaya mal olabilmektedir.

4. Zaten sağlıklıysanız, probiyotik almanın sizi 'süper' sağlıklı yapacağına dair hiçbir kanıt yoktur. Bu yüzden, dostça bir bakteri besinini veya takviyesini düşünmeden önce, kendinize neye ihtiyacınız olabileceğini inceleyin.

Probiyotiklerle ilgili araştırmalar umut vericidir; ancak bu dost bakterilere her şeye bir çare olarak bakmayın. Ve eğer sağlıklıysanız, muhtemelen onlara hiç ihtiyacınız yoktur. Probiyotiklerden yararlanabileceğinizi düşünüyorsanız, önce doktorunuza danıştığınızdan emin olun. Bazı insanlar için bazı koşullara yardımcı olsalar da, daha etkili tıbbi alternatifler olabilir ve bazı durumlarda probiyotikler için olağanüstü etki beklememek daha gerçekçi olacaktır.

WebMD

VİTAMİN EKSİKLİĞİ NEDİR?

GIDA TAKVİYELERİ VE VİTAMİNLER: KOENZİM Q10

KETO DİYETİ BAĞIRSAK MANTARLARINI DÜZENLEYEREK ALZHEİMER RİSKİNİ AZALTABİLİR

AKDENİZ DİYETİ SEDEF HASTALIĞINA İYİ GELİR Mİ?

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK EĞİTİMLER