Kaygı ile Başa Çıkmak: Beslenme Bir Fark Yaratabilir mi?

Kaygı ile Başa Çıkmak: Beslenme Bir Fark Yaratabilir mi?

Bazı yiyeceklerin kaygıyı kötüleştirdiği ve diğerlerinin sakinleştirici bir etkisi olduğu doğru mu?

Anksiyete belirtileri kendinizi kötü hissetmenize neden olabilir. Kaygı ile başa çıkmak zor olabilir ve genellikle yaşam tarzı değişiklikleri yapmayı gerektirir. Kaygıyı iyileştirebilecek herhangi bir diyet değişikliği olmamakla birlikte ne yediğinizi izlemek yardımcı olabilir.

Şu adımları deneyin:

Biraz protein içeren bir kahvaltı yapın. Kahvaltıda protein yemek, daha uzun süre tok hissetmenize ve güne başlarken daha fazla enerjiye sahip olmanız için kan şekerinizi sabit tutmanıza yardımcı olabilir.

Farklı karbonhidratlar yiyin. Karbonhidratların beyninizdeki sakinleştirici etkisi olan serotonin miktarını arttırdığı düşünülmektedir. Yulaf ezmesi, kinoa, tam tahıllı ekmekler ve tam tahıllar gibi karmaşık karbonhidratlar açısından zengin yiyecekler yiyin. Şekerli yiyecekler ve içecekler gibi basit karbonhidratlar içeren yiyeceklerden uzak durun.

Bolca su iç. Hafif dehidrasyon bile ruh halinizi etkileyebilir.

Alkolü sınırlayın veya kaçının. Alkolün ani etkisi sakinleştirici olabilir. Ancak alkol vücudunuz tarafından işlendiği için sizi sinirlendirebilir. Alkol de uykuyu etkileyebilir.

Kafeini sınırlayın veya kaçının. Kafeinli içeceklerden kaçının. Sizi gergin hissettirebilir ve uykuya müdahale edebilirler.

Gıda hassasiyetlerine dikkat edin. Bazı insanlarda, belirli gıdalar veya gıda katkı maddeleri, hoş olmayan fiziksel reaksiyonlara neden olabilir. Bazı insanlarda, bu fiziksel tepkiler, sinirlilik veya kaygı dahil olmak üzere ruh halinde değişikliklere yol açabilir.

Sağlıklı, dengeli yemekler yemeye çalışın. Sağlıklı beslenme, genel fiziksel ve zihinsel sağlık için önemlidir. Bol miktarda taze meyve ve sebze yiyin ve aşırı yemeyin. Ayrıca düzenli olarak somon gibi omega-3 yağ asitleri yüksek balıkları yemeye yardımcı olabilir.

Diyetinizdeki değişiklikler genel ruh halinizde veya refah duygunuzda bir miktar fark yaratabilir, ancak bunlar tedavinin yerini tutmaz. Uyku alışkanlıklarını iyileştirmek, sosyal desteği artırmak, stres azaltma tekniklerini kullanmak ve düzenli egzersiz yapmak gibi yaşam tarzı değişiklikleri de yardımcı olabilir. Sabırlı olun, çünkü bu değişikliklerin endişenizi etkilemesi biraz zaman alabilir.

Anksiyeteniz şiddetliyse veya günlük aktivitelerinizi veya hayattan aldığınız zevki etkiliyorsa, danışmanlığa (psikoterapi), ilaca veya başka bir tedaviye ihtiyacınız olabilir.

Türkiye Sağlık Vakfı

Anksiyete (Kaygı) Bozukluğu Nedir?

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK EĞİTİMLER