Kalp Hastalığını Nasıl Önleyebilirim?

Kalp Hastalığını Nasıl Önleyebilirim?

Aile geçmişiniz gibi kalp hastalığı için bazı risk faktörleri kontrol edilemez. Ancak, kontrol edebileceğiniz risk faktörlerini azaltarak kalp hastalığına yakalanma olasılığını düşürebilirsiniz.

Sağlıklı tansiyon ve kolesterol sayılarını hedefleyin

Sağlıklı bir kalp için atabileceğiniz ilk adımlardan bazıları sağlıklı tansiyon ve kolesterol aralıklarına sahip olmaktır. Kan basıncı milimetre cıva (mm Hg) cinsinden ölçülür. Sağlıklı bir kan basıncının 120 sistolik ve 80 diyastolikten az olduğu kabul edilir ve bu genellikle "120'den 80'e" veya "120/80 mm Hg" olarak ifade edilir. Sistolik, kalp büzülürken basıncın ölçülmesidir. Diyastolik, kalp dinlenirken yapılan ölçümdür. Daha yüksek sayılar, kalbin kan pompalamak için çok çalıştığını gösterir. 

İdeal kolesterol seviyeniz, risk faktörlerinize ve kalp sağlığı geçmişinize bağlı olacaktır. Yüksek kalp hastalığı riskiniz varsa, şeker hastalığınız varsa veya zaten kalp krizi geçirdiyseniz , hedef seviyeleriniz düşük veya orta riskli kişilerin altında olacaktır. 

Stresi yönetmenin yollarını bulun

Stresi yönetmek kalp hastalığı riskinizi de azaltabilir. Kalp hastalığına katkıda bulunan kronik stresi küçümsemeyin. Sık sık bunalmışsanız, endişeliyseniz veya hareket etme, iş değiştirme veya boşanma gibi stresli yaşam olaylarıyla baş ediyorsanız doktorunuzla konuşun. 

Daha sağlıklı bir yaşam tarzını benimseyin

Sağlıklı besinler yemek ve düzenli egzersiz yapmak da önemlidir. Doymuş yağ ve tuz oranı yüksek yiyeceklerden uzak durduğunuzdan emin olun . Doktorlar 30 ila 60 dakika egzersizi tavsiye etmektedir. Haftada toplam 2 saat 30 dakika egzersiz önerilmektedir. Özellikle zaten bir kalp rahatsızlığınız varsa, bu yönergelere güvenli bir şekilde uyabileceğinizden emin olmak için doktorunuza danışın. 

Sigara içiyorsanız, bırakın. Sigaradaki nikotin, kan damarlarının daralmasına neden olarak oksijenli kan dolaşımını zorlaştırır. Bu, ateroskleroza yol açabilir.

Kalp hastalığı hangi yaşam tarzı değişikliklerini gerektirir?

Yakın zamanda bir kalp hastalığı teşhisi aldıysanız, mümkün olduğunca sağlıklı kalmak için atabileceğiniz adımlar hakkında doktorunuzla konuşun. Günlük alışkanlıklarınızın ayrıntılı bir listesini oluşturarak randevunuza hazırlanabilirsiniz. Olası konular şunları içerir: 

  • aldığın ilaçlar
  • düzenli egzersiz programınız
  • diyetin
  • herhangi bir aile öyküsü, kalp hastalığı veya inme
  • yüksek tansiyon veya diyabet öyküsü
  • kalp çarpıntısı, baş dönmesi veya enerji eksikliği gibi yaşadığınız semptomlar

Doktorunuzu düzenli olarak görmek, alabileceğiniz yaşam tarzı alışkanlıklarından sadece bir tanesidir. Bunu yaparsanız, olası sorunlar olabildiğince erken tespit edilebilir. Yüksek tansiyon gibi belirli risk faktörleri, kalp hastalığı riskinizi azaltmak için ilaçlarla ele alınabilir. 

Doktorunuz ayrıca şunlar için ipuçları sağlayabilir: 

  • sigarayı bırakmak
  • kan basıncını kontrol etmek
  • düzenli egzersiz yapmak
  • sağlıklı kolesterol seviyelerini korumak
  • kilo eğer aşırı kilolu iseniz
  • sağlıklı beslenme

Bu değişiklikleri tek seferde yapmak mümkün olmayabilir. Sağlık uzmanınızla hangi yaşam tarzı değişikliklerinin en büyük etkiye sahip olacağını tartışın. Bu hedeflere doğru atılan küçük adımlar bile sizi en sağlıklı şekilde tutmanıza yardımcı olacaktır.

HealthLine

KALP ÇARPINTISI (ARİTMİ) NEDİR? RİTİM BOZUKLUĞU BELİRTİLERİ VE TEDAVİSİ

KALP SAĞLIĞINIZI KORUMAK İÇİN BİLİNMESİ GEREKENLER

KALP HASTALIKLARI: KALP KRİZİ, KALP YETMEZLİĞİ, ARİTMİ NEDİR?

TAŞİKARDİ - KALP ÇARPINTISI NEDİR? NEDENLERİ VE BELİRTİLERİ NELERDİR?

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK EĞİTİMLER