Kahve ve Yeşil Çay Tip 2 Diyabete Karşı Yardımcı Olabilir

Kahve ve Yeşil Çay Tip 2 Diyabete Karşı Yardımcı Olabilir

Tip 2 diyabet hastasıysanız ve yeşil çay veya kahve içmeyi seviyorsanız, yeni araştırmalar erken ölüm ihtimalinizi azaltabileceğinizi gösteriyor.

Ama bu içecekleri gerçekten sevmeniz gerekiyor. Çalışma, günde iki fincan kahve ile birlikte dört veya daha fazla fincan yeşil çayın, ortalama beş yıllık takip sırasında % 63 daha düşük ölüm riski ile bağlantılı olduğunu buldu. 

Günlük tek bir fincan kahve veya yeşil çay, erken ölüm riskinizi sırasıyla % 12 ila % 15 oranında azaltabilir. 

Japonya Kyushu Üniversitesi Tıp Bilimleri Enstitüsünden Dr. Yuji Komorita,"Yeşil çay ve kahve gibi tanıdık içeceklerin sağlığı geliştirici etkileri olabilir. Yeşil çay ve kahvenin daha yüksek tüketiminin tüm nedenlere bağlı ölüm oranlarının azalmasıyla ilişkili olduğunu ve bunların birleşik etkisinin tip 2 diyabetli kişilerde katkı maddesi gibi göründüğünü gösterdik., "dedi.  

Komorita, içeceğin sağlığa nasıl yardımcı olabileceğinin bilinmediğini söyledi. Her ikisi de, diğer sağlık yararlarının yanı sıra iltihabı azaltabilecek besinler içerir. Kahve ve yeşil çayın birlikte erken ölüm riskinin daha da düşük olması nedeniyle Komorita, her birinin farklı hastalıklara etki eden farklı faydalı maddelere sahip olabileceğini öne sürdü. 

Ancak Komorita önemli bir uyarı ekledi: Bu çalışma neden ve sonucu kanıtlamak için tasarlanmadı. Gözlemsel bir çalışma olarak sadece bir ilişki bulabilir. 

Komorita ayrıca araştırmacıların katılımcılar hakkında eğitimleri, gelirleri ve aile geçmişleri gibi bulguları etkileyebilecek çok fazla bilgiye sahip olmadığına da dikkat çekti. 

Çalışma, tip 2 diyabetli yaklaşık 5.000 Japon yetişkini (ortalama yaş: 66) içeriyordu. Yaklaşık 2.800'i erkekti. Sağlıkları yaklaşık 5 yıl takip edildi. 

Katılımcılar, günlük ne kadar yeşil çay ve kahve içtiklerini soran uzun bir yiyecek ve içecek anketini tamamladılar. Ayrıca ne kadar egzersiz yaptıkları, alkol ve sigara alışkanlıkları ve tipik olarak ne kadar uyudukları gibi yaşam tarzı soruları da soruldu . 

Sadece yaklaşık 600 katılımcı yeşil çay içmedi. Yaklaşık 1000 kişi kahve içmedi. 

Bulgular, yeşil çay içenlerin 1.100'den fazlası günde bir fincana kadar içti, yaklaşık 1.400'ü her gün iki ila üç bardak içti ve yaklaşık 1.800'ü dört veya daha fazla bardak içti. Kahve içenler için, 1.300 günde tek fincan, 960'tan fazlası bir fincan ve 1.660 günde iki veya daha fazla fincan içiyordu. 

Takip süresi boyunca 300'den fazla katılımcı öldü. 

Araştırmacılar, iki içeceği de içmeyenlerle karşılaştırıldığında, yeşil çay veya kahve içen katılımcıların çalışma sırasında ölme olasılığının daha düşük olduğunu buldu. Her ikisini de içenler ölüm riskinde en büyük azalmaya sahipti. 

Ve çalışma, ne kadar çok içerseniz, ölme olasılığınızın o kadar düşük olduğunu buldu. Günde dört fincandan fazla yeşil çay içenlerin riski% 40 daha düşüktü - iki veya daha fazla fincan kahve içenlerle aynı. Bu içeceklerden sadece birini günlük olarak içenlerin erken ölüm oranı% 15 veya daha düşüktü. 

New York City'deki Lenox Hill Hastanesinde bir endokrinolog olan Dr. Minisha Sood çalışmaya dahil olmadı, ancak bulgulara aşinadır. 

"Yeşil çayın olumlu etkileri şeker hastalarına özgü değil" dedi. "Çok sayıda popülasyon çalışmasında, Japonya'da önemli miktarda yeşil çay tüketen kişilerin tüm nedenlerden ve kardiyovasküler hastalıklardan daha düşük bir ölüm oranı yaşadıkları gösterilmiştir." 

Araştırmacılar, Japonya'da tip 2 diyabet hastaları için benzer bir bağlantı bulurken, Sood, bulguların ABD nüfusu için geçerli olmayabileceğini söyledi. Japonya'daki yeşil çayın kalitesinin, popülasyonda olduğu gibi muhtemelen farklı olduğunu açıkladı. 

"Bu çalışmanın bulgularını yorumlarken dikkatli olmak da önemlidir, çünkü bu hasta grubu, ortalama olarak, kontrollü kan basıncına sahip obez olmayan hastalardı " dedi. 

Diyetisyen Pat Talio, yeşil çayın kalitesinin Japonya'da farklı olabileceğine vurgu yaptı. Talio, Northern Westchester Hastanesi'nde klinik beslenme ayakta tedavi programı koordinatörüdür. 

Daha da önemlisi, Japonların içtikleri miktarın farklı olabileceğini ve ille de krema ve şeker eklemeleri gerekmediğini belirtti. 

"Yeşil çay ve kahve, bitkilerden yapıldığı için herkes için bir fayda sağlayabilir ve meyveler ve sebzeler gibi tüm bitkiler , iltihabı azaltabilecek yararlı antioksidanlar ve fitokimyasallarla birlikte gelir " dedi. 

Yine de Talio, hidrasyon söz konusu olduğunda, "En iyi seçeneğimiz su. Kahve veya çay içiyorsanız, nasıl içtiğinizi düşünün." Tatlandırıyor ve süt veya krema ekliyorsanız, sağlık yararlarını azaltıyor olabilirsiniz, dedi.

TİP 2 DİYABET İÇİN YENİ RİSK FAKTÖRLERİ BULUNDU

DİYABET NEDİR? ŞEKER HASTALIĞI BELİRTİLERİ NELERDİR?

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK EĞİTİMLER