Kadın Sağlığı: Bel Ölçünüz Sağlığınız Hakkında Ne Söylüyor?

Kadın Sağlığı: Bel Ölçünüz Sağlığınız Hakkında Ne Söylüyor?

Menopozdan sonra göbek yağının neden daha yaygın olduğunu, ortaya çıkardığı tehlike ve bu konuda ne yapılması gerektiğini öğrenin.

Genişleyen bir bel ölçüsü bazen yaşlanmanın bedeli olarak kabul edilir. Kadınlar için bu, özellikle menopozdan sonra vücut yağının karın bölgesine kayma eğiliminde olduğu zaman geçerli olabilir. 

Yine de göbek yağındaki artış, kotunuzu fermuarınızı zorlaştırmaktan daha fazlasını yapar. Araştırmalar, göbek yağının da ciddi sağlık riskleri taşıdığını gösteriyor. Güzel haberler? Göbek yağının oluşturduğu tehditler azaltılabilir. 

Kilonuz büyük ölçüde üç ana faktör tarafından belirlenir: 

  1. Gün boyunca kalori tüketiminiz
  2. Günlük egzersizle kaç kalori yaktığınız
  3. Yaşınız

Çok fazla yemek yerseniz ve çok az egzersiz yaparsanız, göbek yağı da dahil olmak üzere fazla kilo alma olasılığınız yüksektir. 

Ayrıca, kas kütleniz yaşla birlikte hafifçe azalırken, yağ artabilir. Kas kütlesi kaybı, vücudunuzun kalori kullanma oranını da azaltır, bu da sağlıklı bir kiloyu korumayı daha zor hale getirebilir. 

Pek çok kadın, kilo almıyor olsalar bile yaşlandıkça göbek yağlarında bir artış olduğunu fark eder. Bu muhtemelen yağın vücutta nerede dağıldığını etkiliyor gibi görünen azalan östrojen seviyesinden kaynaklanmaktadır. 

Bel çevresinde kilo alma veya taşıma eğilimi - ve "armut" şeklinden ziyade "elma" şekline sahip olma eğilimi de genetik bir bileşene sahip olabilir. 

Göbek yağı ile ilgili sorun, derinin hemen altında bulunan ekstra dolgu katmanıyla (deri altı yağ) sınırlı olmamasıdır. Aynı zamanda iç organlarınızı çevreleyen, karnınızın derinliklerinde yer alan viseral yağları da içerir. 

Deri altı yağ kozmetik kaygılar oluştursa da, visseral yağ aşağıdakileri içeren çok daha tehlikeli sağlık sorunlarıyla bağlantılıdır: 

  • Kalp hastalığı
  • 2 tip diyabet
  • Yüksek tansiyon
  • Anormal kolesterol
  • Solunum Problemleri

Araştırmalar ayrıca göbek yağını genel ağırlıktan bağımsız olarak artan erken ölüm riski ile ilişkilendiriyor. Aslında, bazı araştırmalar, kadınların standart vücut kitle indeksi (BMI) ölçümlerine göre normal bir ağırlık olarak kabul edildiğinde bile, geniş bir bel ölçüsünün kardiyovasküler hastalıktan ölme riskini artırdığını bulmuştur. 

Peki çok fazla göbek yağınız olup olmadığını nasıl anlarsınız? Belinizi ölçün: 

  • Çıplak karnınızın etrafına, kalça kemiğinizin hemen üzerine bir mezura yerleştirin.
  • Mezurayı etrafınıza tam oturana kadar çekin, ancak cildinize bastırmayın. Mezuranın tamamen düz olduğundan emin olun.
  • Rahatlayın, nefes verin ve belinizi ölçün, midenizi emme dürtüsüne direnin.

Kadınlar için, 35 inçten (89 santimetre) fazla olan bir bel ölçüsü, sağlıksız bir göbek yağı konsantrasyonu ve daha büyük sağlık sorunları riski olduğunu gösterir. 

Karın kaslarınızı egzersiz veya diğer hedefli karın egzersizleriyle sıkılaştırabilirsiniz, ancak sadece bu egzersizleri yapmak göbek yağından kurtulmaz. Bununla birlikte, viseral yağ, fazla kiloları atmanıza ve toplam vücut yağınızı düşürmenize yardımcı olan aynı diyet ve egzersiz stratejilerine yanıt verir.

Göbek yağı ile savaşmak için: 

Sağlıklı diyetle beslen. Meyveler, sebzeler ve tam tahıllar gibi bitki bazlı yiyeceklere odaklanın ve yağsız protein kaynakları ve az yağlı süt ürünleri seçin. Ette ve peynir ve tereyağı gibi yüksek yağlı süt ürünlerinde bulunan ilave şeker ve doymuş yağı sınırlayın. Bunun yerine, balıklarda, kuruyemişlerde ve bazı bitkisel yağlarda bulunan makul miktarlarda tekli doymamış ve çoklu doymamış yağlar seçin.

Şekerli içecekleri değiştirin. Bunun yerine su veya yapay tatlandırıcı içeren içecekler için.

Porsiyon boyutlarını kontrol altında tutun. Sağlıklı seçimler yaptığınızda bile kaloriler artar. Evde porsiyon boyutlarınızı azaltın. Restoranlarda yemek paylaşın - veya yemeğinizin yarısını yiyin ve geri kalanını eve götürün.

Günlük rutininize fiziksel aktiviteyi dahil edin. Çoğu sağlıklı yetişkin için Sağlık ve İnsan Hizmetleri Departmanı, haftada en az 150 dakika tempolu yürüyüş gibi orta düzeyde aerobik aktivite veya haftada en az 75 dakika koşma gibi şiddetli aerobik aktivite önermektedir. 

Adım sayacı kullanıyorsanız, kilo alımını önlemek için günde ortalama 10.000 adım gerektiğini unutmayın. Bazı araştırmalar, önemli kilo kaybından sonra tekrar kilo almayı önlemek için günde 15.000 adım atabileceğini göstermektedir. 

Güç antrenmanı egzersizleri de haftada en az iki kez önerilir. Kilo vermek veya belirli fitness hedeflerine ulaşmak istiyorsanız, daha fazla egzersiz yapmanız gerekebilir. 

Fazla yağı kaybetmek ve geri gelmesini önlemek için yavaş ve sürekli kilo vermeyi hedefleyin. Sağlıklı bir program oluşturmak içinse doktorunuza danışın.

Mayo Clinic

HAMİLELİK ÇATLAKLARI HAKKINDA HER ŞEY

KADINLARDA YÜZDE AŞIRI TÜYLENME

KADINLARDA KISIRLIK - İNFERTİLİTE: BELİRTİLERİ, NEDENLERİ, KISIRLIK TEDAVİSİ

SAÇ DÖKÜLMESİ NEDEN OLUR? NASIL ÖNLENİR?

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK EĞİTİMLER