Hareketsiz Yaşam Tarzı ve Sağlık Riskleri

Hareketsiz Yaşam Tarzı ve Sağlık Riskleri

Egzersiz yapmamak. Hareketsiz veya hareketsiz bir yaşam tarzı. Muhtemelen bu cümleleri duymuşsunuzdur ve aynı anlama gelirler: çok az veya hiç egzersiz yapmadan çok fazla oturma ve uzanma içeren bir yaşam tarzı.

Amerika Birleşik Devletleri'nde ve dünya çapında insanlar hareketsiz faaliyetler yapmak için gittikçe daha fazla zaman harcıyor. Boş zamanlarımızda genellikle otururuz: bilgisayar veya başka bir cihaz kullanırken, TV izlerken veya video oyunları oynarken. İşlerimizin çoğu, uzun günler masa başında oturarak daha hareketsiz hale geldi. 

Hareketsiz bir yaşam tarzı vücudunuzu nasıl etkiler?

Hareketsiz bir yaşam tarzınız olduğunda,

  • Daha az kalori yakarsınız. Bu, kilo alma olasılığınızı artırır.
  • Kaslarınızı çok fazla kullanmadığınız için kas gücünüzü ve dayanıklılığınızı kaybedebilirsiniz.
  • Kemikleriniz zayıflayabilir ve bazı mineral içeriğini kaybedebilir
  • Metabolizmanız etkilenebilir ve vücudunuz yağları ve şekerleri parçalamakta daha fazla sorun yaşayabilir.
  • Bağışıklık sisteminiz de çalışmayabilir
  • Daha zayıf kan dolaşımınız olabilir
  • Vücudunuzda daha fazla iltihap olabilir
  • Hormonal bir dengesizlik geliştirebilirsiniz

Hareketsiz bir yaşam tarzının sağlık riskleri nelerdir?

Hareketsiz bir yaşam tarzına sahip olmak, birçok kronik hastalığın nedenlerinden biri olabilir. Düzenli egzersiz yapmayarak riskinizi artırırsınız.

  • Obezite
  • Koroner arter hastalığı ve kalp krizi dahil kalp hastalıkları
  • Yüksek kan basıncı
  • Yüksek kolestorol
  • İnme, felç
  • Metabolik sendrom
  • Tip 2 diyabet
  • Kolon, meme ve rahim kanserleri dahil bazı kanserler
  • Osteoporoz ve düşmeler
  • Artan depresyon ve anksiyete duyguları

Hareketsiz bir yaşam tarzına sahip olmak, erken ölüm riskinizi de artırabilir. Ve ne kadar hareketsiz kalırsanız, sağlık riskleriniz o kadar yüksek olur.

Egzersiz

Hareketsiz kaldıysanız, yavaş başlamanız gerekebilir. Yavaş yavaş daha fazla egzersiz eklemeye devam edebilirsiniz. Ne kadar çok yaparsan o kadar iyi. Ancak bunalmış hissetmemeye çalışın ve elinizden geleni yapın. Biraz egzersiz yapmak her zaman hiç egzersiz yapmamaktan iyidir. Sonunda hedefiniz, yaşınız ve sağlığınız için önerilen miktarda egzersiz yapmak olabilir.

Egzersiz yapmanın birçok farklı yolu vardır; sizin için en iyi olan türleri bulmak önemlidir. Ayrıca, evde ve işte olduğu gibi hayatınıza daha küçük şekillerde aktivite eklemeyi deneyebilirsiniz.

Evde nasıl daha aktif olabilirim?

  • Ev ve bahçe işleri fiziksel işlerdir. Yoğunluğu artırmak için, onları daha güçlü bir hızda yapmayı deneyebilirsiniz.
  • TV izlerken hareket etmeye devam edin. El ağırlıklarını kaldırın, hafif yoga esneme hareketleri yapın veya bir egzersiz bisikletine pedal çevirin. TV uzaktan kumandasını kullanmak yerine kalkın ve kanalları kendiniz değiştirin.
  • Bir egzersiz videosu ile evde egzersiz yapın
  • Mahallenizde yürüyüşe çıkın. Köpeğinizi gezdirirseniz, çocuklarınızı okula götürürseniz veya bir arkadaşınızla birlikte yürürseniz daha eğlenceli olabilir.
  • Telefonla konuşurken ayağa kalkın
  • Eviniz için biraz egzersiz ekipmanı alın. Koşu bantları ve eliptik eğitmenler harikadır. Yoga topları, egzersiz matları, esnek bantlar ve el ağırlıkları gibi daha ucuz ekipmanlar, evde de egzersiz yapmanıza yardımcı olabilir.

MedLinePlus

Eklem Ağrısı Neden Olur?

İltihaplı Eklem Romatizması Nedir? Romatizma Belirtileri, Tedavisi

Obeziteye Bağlı Sağlık Sorunları

Obezite Nedir? Obezite Tedavisi ve Vücut Kitle İndeksi

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK EĞİTİMLER