Erkek Doğurganlığı ve Sperm Sayısını Artırmanın 6 Yolu

Erkek Doğurganlığı ve Sperm Sayısını Artırmanın 6 Yolu

Siz ve eşiniz doğurganlık sorunları yaşıyorsanız, yalnız olmadığınızı bilin. Kısırlık düşündüğünüzden daha yaygındır.

Her altı çiftten yaklaşık birini etkiliyor ve araştırmacılar, her üç vakadan birinin yalnızca erkek partnerdeki doğurganlık sorunlarından kaynaklandığını tahmin ediyor.

Kısırlık her zaman tedavi edilemezken, hamile kalma şansınızı artırmak için yapabileceğiniz bazı şeyler vardır. Doğurganlık bazen sağlıklı bir diyet, takviyeler ve diğer yaşam tarzı stratejileriyle iyileştirilebilir.

Erkek kısırlığı

Doğurganlık, insanların tıbbi yardım olmadan üreme yeteneğini ifade eder.

Erkek kısırlığı, bir erkeğin kadın partnerini hamile bırakma şansının düşük olduğu zamandır. Genellikle sperm hücrelerinin kalitesine bağlıdır.

Bazen kısırlık cinsel işlevle bağlantılıdır ve diğer zamanlarda meni kalitesiyle bağlantılı olabilir. İşte her biri için bazı örnekler:

Libido. Cinsel dürtü olarak bilinen libido, bir kişinin seks yapma arzusunu tanımlar. Libidoyu artırdığı iddia edilen yiyecekler veya takviyeler afrodizyak olarak adlandırılır.

Erektil disfonksiyon. İktidarsızlık, erektil disfonksiyon olarak da bilinir, bir erkeğin ereksiyon geliştiremediği veya sürdüremediği zamandır.

Sperm sayısı. Semen kalitesinin önemli bir yönü, belirli bir meni miktarındaki sperm hücrelerinin sayısı veya konsantrasyonudur.

Sperm hareketliliği. Sağlıklı sperm hücrelerinin temel bir işlevi, yüzme yetenekleridir. Sperm hareketliliği, bir meni örneğindeki hareket eden sperm hücrelerinin yüzdesi olarak ölçülür.

Testosteron seviyeleri. Erkek cinsiyet hormonu olan düşük testosteron seviyeleri, bazı erkeklerde kısırlıktan sorumlu olabilir.

Kısırlığın birden fazla nedeni olabilir ve genetik, genel sağlık, zindelik, hastalıklara bağlı olabilir.

Sağlıklı bir yaşam tarzı ve beslenme önemlidir. Bazı yiyecekler ve besinler, diğerlerinden daha fazla doğurganlık faydaları ile ilişkilidir.

İşte erkeklerde sperm sayısını artırmanın ve doğurganlığı artırmanın bilim destekli 10 yolu.

1. D-aspartik asit takviyeleri 

D-aspartik asit (D-AA), besin takviyesi olarak satılan bir tür amino asit olan bir aspartik asit formudur.

Pek çok proteinin yapısını oluşturan ve D-AA'dan çok daha yaygın olan L-aspartik asit ile karıştırılmamalıdır.

D-AA, temel olarak testisler gibi belirli bezlerde, ayrıca meni ve sperm hücrelerinde bulunur.

Araştırmacılar, D-AA'nın erkek doğurganlığında rol oynadığına inanıyor. Aslında, D-AA seviyeleri infertil erkeklerde fertil erkeklerden önemli ölçüde daha düşüktür.

Bu, D-AA takviyelerinin erkek doğurganlığında önemli bir rol oynayan erkek cinsiyet hormonu olan testosteron seviyelerini artırabileceğini gösteren çalışmalarla desteklenmektedir.

2. Düzenli egzersiz

Genel sağlığınız için iyi olmasının yanı sıra, düzenli egzersiz yapmak testosteron seviyelerini artırabilir ve doğurganlığı artırabilir.

Araştırmalar, düzenli egzersiz yapan erkeklerin, hareketsiz erkeklerden daha yüksek testosteron seviyelerine ve daha iyi meni kalitesine sahip olduğunu göstermektedir.

3. Yeterli C vitamini alın

Muhtemelen C vitamininin bağışıklık sistemini güçlendirme yeteneğini biliyorsunuzdur.

Bazı kanıtlar, C vitamini gibi antioksidan takviyeleri almanın doğurganlığı artırabileceğini göstermektedir.

Oksidatif stres, reaktif oksijen türlerinin (ROS) vücutta zararlı seviyelere ulaştığı zamandır.

Hastalık, yaşlılık, sağlıksız bir yaşam tarzı veya çevresel kirleticiler nedeniyle vücudun kendi antioksidan savunması bunaldığında meydana gelir.

ROS vücutta sürekli üretilir, ancak sağlıklı insanlarda seviyeleri kontrol altında tutulur. Yüksek ROS seviyeleri, doku hasarını ve iltihaplanmayı artırarak kronik hastalık riskini artırabilir.

Yeterince C vitamini gibi antioksidan almak, bu zararlı etkilerin bazılarını önlemeye yardımcı olabilir. Ayrıca C vitamini takviyelerinin meni kalitesini artırabileceğine dair bazı kanıtlar var.

4. Rahatlayın ve stresi en aza indirin

Stres doğurganlığınızı bozabilir.

Araştırmacılar, kortizol hormonunun stresin bu olumsuz etkilerini kısmen açıklayabileceğine inanıyor.

Uzun süreli stres, testosteron üzerinde güçlü olumsuz etkileri olan kortizol seviyelerini yükseltir. Kortizol yükseldiğinde, testosteron seviyeleri düşme eğilimindedir.

Şiddetli, açıklanamayan anksiyete tipik olarak ilaçla tedavi edilirken, daha hafif stres biçimleri gevşeme teknikleriyle azaltılabilir.

5. Yeterli D vitamini alın

D vitamini erkek ve kadın doğurganlığı için önemli olabilir. Testosteron seviyelerini artırabilecek başka bir besindir.

Bir gözlemsel çalışma, D vitamini eksikliği olan erkeklerin testosteron seviyelerinin düşük olma olasılığının daha yüksek olduğunu gösterdi.

6. Yeterince çinko alın

Çinko, et, balık, yumurta ve kabuklu deniz ürünleri gibi hayvansal gıdalarda yüksek miktarlarda bulunan önemli bir mineraldir.

Yeterli çinko almak, erkek doğurganlığın temel taşlarından biridir.

Gözlemsel çalışmalar, düşük çinko durumunun veya eksikliğinin düşük testosteron seviyeleri, zayıf sperm kalitesi ve artan erkek kısırlığı riski ile ilişkili olduğunu göstermektedir.

Ayrıca, çinko takviyesi almak, çinkosu düşük olanlarda testosteron düzeylerini ve sperm sayısını artırır.

HealthLine

Erkeklerde Kısırlık - Belirtileri, Testler ve Tedavisi

Kısırlık (İnfertilite) Nedir, Nasıl Tedavi Edilir?

Kadınlarda Kısırlık - İnfertilite: Belirtileri, Nedenleri, Kısırlık Tedavisi

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK EĞİTİMLER