Doğum Sonrası Forma Girmek

Doğum Sonrası Forma Girmek

Bebek sahibi olduktan sonra forma girmek.

Hamilelik, belki de vücudunuzun yaşayacağı en büyük değişikliktir. Çoğunu sadece birkaç ay içinde 10 ila 16kg alabilirsiniz. Rahim ve iç yüzeyi hamileliğin sonunda normal boyutunun yaklaşık 500 katı kadar büyüyecektir. 

Vücudunuz ayrıca eklemleri, bağları, tendonları ve kas liflerini daha esnek hale getirmeye yardımcı olan hormonlar üretir. Kan damarları genişler ve içlerinden pompalanan kan miktarı% 50'ye kadar artar. 

Bebek doğduktan sonra bile, kadınlar yaklaşık altı aylık hamile görünebilir. Birçoğu için ilk soru şu: Vücudumu nasıl geri alabilirim? 

Doğum sonrası kilo kaybı için normal olan nedir?

Yeni annelerin "normale" dönmeleri için sabırsız hissetmeleri normal olabilir, ancak bu bir süreçtir. Hamile olmaktan ebeveyne geçiş bir gecede gerçekleşebilir. Ancak vücudun hamilelikten ve doğumdan sonra iyileşmesi haftalar veya aylar alabilir. 

Tekrar ne zaman güvenle egzersiz yapabilirim?

Sağlıklı bir hamilelik geçirdiyseniz ve normal bir vajinal doğum yaptıysanız, cevap düşündüğünüzden daha erken olabilir. American College of Obstetricians and Gynecologists'e göre, kendinizi hazır hissederseniz doğumdan sonraki birkaç gün içinde egzersiz yapmaya başlayabilirsiniz. 

Yürümek, birçok kadın için harika bir başlangıçtır. Bu, bebeğiniz olsun ya da olmasın, evinizin etrafında 10 dakikalık bir yürüyüş olabilir. Günde 20 ila 30 dakikayı hedefleyerek yapabildiğiniz kadar yapılabilir. 

Doğum sonrası altı haftaya kadar, haftada 150 dakika egzersiz yapmak, tüm yetişkinler için olduğu gibi iyi bir hedeftir. 

Komplikasyonları olan veya sezaryenle doğum yapan annelerin daha yavaş olmaları gerekebilir. Bir doktor, ebe veya fizyoterapist kişiselleştirilmiş tavsiyeler verebilir. 

Yapılacak en iyi egzersizler nelerdir?

Amacınız ister sağlıklı olmak ve bebek kilosunu kaybetmek, ister hamile kalmadan önce yaptığınız yorucu egzersiz rutinine geri dönmek olsun, pelvik tabanı da içeren bölgeyi yeniden eğitmek ilk duraktır. 

Dokuz ay gerildikten sonra, karın kaslarınızın ilk olarak nasıl düzgün çalışacağını yeniden öğrenmesi gerekir. 

Kegel egzersizlerine başlayabilirsiniz - pelvik taban kaslarını mümkün olan en kısa sürede kasılır ve gevşetir. Pelvik tabanınızı yukarı çekmeyi düşünerek idrar akışını durdurmaya çalışıyormuş gibi sıkın. Bunu üç ila beş saniye basılı tutun. 

Derin nefes alın, karnınızın genişlemesine ve pelvik tabanınızın gevşemesine izin verin. Sonra nefes verin, göbek deliğinizi içeri ve pelvik tabanınızı yukarı doğru çekerek Kegel yapın. 

Bu egzersizler, bebeğinizi tutarken veya emzirirken bile her zaman, her yerde yapılabildiğinden, doğum sonrası ilk haftalar için mükemmeldir.  

Bebeğime bakmakla egzersizi nasıl dengeleyebilirim?

Egzersiz yapmak için zaman bulmak neredeyse evrensel bir zorluktur. Ancak görünüşte sürekli talepleri olan bir bebek olduğunda bu imkansız görünebilir. 

Bir anne ve bebek sınıfını deneyin. Anne ve ben fitness dersleri, antrenmanın ötesinde faydalar sunar. Bebeğinizle vakit geçirirken aktif olursunuz. Diğer yeni ebeveynlerle tanışacaksınız. Egzersizler genellikle yeni annelerin özel ihtiyaçlarını hedef alır.

Çocuk bakımını başka bir ebeveynle  birlikte yapabilirsiniz.   Bir arkadaşınızın çocuğunu onlar çalışırken sırayla bakmak  egzersiz için yeni annelere fırsat oluşturabilir.

Bir bebek arabası kullanın. Bebek arabasıyla yürümek veya koşmak size ve bebeğinize biraz temiz hava sağlar. Hatta bebeğinize iyi bir şekerleme bile sağlayabilir.

Destek isteyin. Bebeğinize hiç kimse sizin kadar iyi bakamayacakmış gibi gelebilir. Ancak eşinizin veya başka bir kişinin sizi desteklemesine izin vermek, refahınız için çok önemlidir.

MayoClinic

HAMİLELİK: 0 - 8. HAFTALAR

EVDE HAMİLELİK TESTLERİ: SONUÇLARINA NE DERECE GÜVENEBİLİRİZ

HAMİLELİKTE KANAMA NEDENLERİ

HAMİLELİK ÇATLAKLARI HAKKINDA HER ŞEY

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK EĞİTİMLER